Author: Zsani
•11:41
Végre kipróbáltam az öreg tésztás kenyeret! Valóban nagy a különbség, a csak élesztővel készült kenyér és az öreg tésztás közt. Az utóbbi sokkal finomabb, az állaga is könnyebb, lyukacsosabb. Maradni fogok ennél a változatnál, hisz nem sok fáradtság előző nap készíteni egy adag kenyértésztát. Utána dobozban több napig eláll és egy-egy adagot kell belőle hozzátenni a készülő kenyérhez.
A sima fehér kenyér minden receptem alapja, Limara tanácsa szerint, érdemes ügyelni arra, hogy a teljes kiőrlésű lisztet kb. 30%-ban keverjük a fehér liszthez.  A következő arányokkal, nagyon finom, puha, lyukacsos kenyeret fogunk kapni. A rozskenyér mellé ismét készítettem krémsajtot, ezúttal magyaros változatban. Ugyanúgy készült mint a  korábbi házi krémsajtok, kevés paprikakrémmel, sóval, borssal és vöröshagymával ízesítettem.

rozskenyér és magyaros krémsajt házilag fotó

Rozskenyér (kenyérsütőgépben)

Hozzávalók:
280 ml víz
1,5 tk. só
1 evk. ecet
2 evk. olaj
20 dkg rozsliszt
30 dkg kenyérliszt
1 tk. cukor
1 dkg élesztő
10 dkg öreg tészta
 + 2 evőkanál lenmag
Elkészítés: A hozzávalókat a fenti sorrendbe az üstbe teszem. (A tészta állaga ne legyen túl lágy, ne ragadjon az üst oldalára, de túl kemény se legyen.) Ha a gép jelez, hozzáadom a lenmagot is.
Alap programot választottam és a kenyérhéj szín közül a legsötétebbet.
Magyaros krémsajt
Hozzávalók:
20-25 dkg házi krémsajt
1 vöröshagyma reszelve
kb. 1 evőkanál paprikakrém
köménymag
só, bors

Elkészítés: A hozzávalókat összekeverjük, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Dobozban, hűtőben tárolva néhány napig eláll.

This entry was posted on 11:41 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 3/17/2012 , Névtelen írta...

Ma megsütöttem, nagyon ízlett! Köszönöm a receptet.

 
On 3/18/2012 , Zsani írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett!:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...