Author: Zsani
•11:05
Újabb recept a kenyérsütőgéphez! A fehér kenyér receptjéből indultam ki, öreg tésztát most sem használtam hozzá, de ami késik nem múlik.:) Viszont készítettem hozzá házi krémsajtot, hogy végre minden együtt legyen egy finom reggelihez. A krémsajt ötlete este jutott eszembe, hogy milyen jó is lenne a saját készítésű kenyérhez. A korábbi krémsajtokhoz mindig tejfölt csepegtettem le, most viszont csak egy kis doboz tejföl volt itthon, így más módszert kellett kitalálnom. Emlékeztem, hogy valamelyik újságban olvastam, hogy joghurtból, kefírből és tejszínből is készíthető krémsajt... Nagyszerű, joghurt és tejszín volt a hűtőben.:)


házi graham kenyér zöldfűszeres krémsajt fotó


Graham kenyér lenmaggal (kenyérsütőgépben)


Hozzávalók:
200 ml víz
80 ml tej (+ 2-3 evőkanál)
1,5 tk. só
1 evk. ecet
2 evk. olaj
30 dkg graham liszt
20 dkg kenyérliszt
1 tk. cukor
1 mk. őrölt köménymag
2,5 dkg élesztő
 + 2 evőkanál lenmag (pirítva)
Tetejére:

tojás (kenéshez)
magkeverék (lenmag+napraforgómag+szezámmag)

Elkészítés: A hozzávalókat a fenti sorrendbe az üstbe teszem. (A tészta állaga ne legyen túl lágy, ne ragadjon az üst oldalára, de túl kemény se legyen. Az előírt folyadékhoz plusz 3 evőkanálnyit raknom kellett.) Ha a gép jelez, hozzáadom a lenmagot is. A dagasztás követően, a keverőlapátot kiveszem és utána hagyom a tésztát kelni a gépben. Sütés előtt tojással lekenem (ne legyen hideg a tojás) és megszórom magkeverékkel tetejét. 
Alap programot választottam és a kenyérhéj szín közül a legsötétebbet.


házi graham kenyér zöldfűszeres krémsajt fotó


Házi zöldfűszeres krémsajt


Hozzávalók:
2 dl tejszín
1 nagy doboz joghurt (500 gramm)
só, bors
apróra vágott petrezselyemlevél
majoranna
1-2 gerezd fokhagyma reszelve (el is hagyható)

Elkészítés: Egy tálban összekeverem a hozzávalókat. Egy szűrőt konyharuhával kibélelek és beleöntöm a joghurtos keveréket. A konyharuha négy sarkát jó szorosan összekötöm. A kis batyun átdugok egy fakanalat és egy mély tálba teszem, úgy, hogy a kis csomag ne érjen a tál aljára, így szépen ki tud csepegni.  Kb. 1 óráig hagytam a konyhapulton, majd utána hűtőbe tettem, másnapra finom krémes állaga lett.


házi graham kenyér zöldfűszeres krémsajt

This entry was posted on 11:05 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...