Author: Zsani
•20:02


 Ez a burgonyarolád tavaly júliusban került fel a blogra, én nagyon szeretem, köretként vagy vegyes salátával szoktuk enni. Szerintem mutatós is, nemcsak finom és egyáltalán nem bonyolult elkészíteni.
Most, amikor szerkesztgettem a fotókat eszembe jutott, hogy milyen isteni illata is van, a  sülő bacon, a fokhagyma, a petrezselyem.. :) Próbáljátok ki!

Burgonyarolád


Hozzávalók:
4 db nagyobb burgonya (majdnem 1 kg)
20 dkg szeletelt bacon
2 dl tejszín
2 tojás
3 gerezd fokhagyma
1 csomag petrezselyemlevél
só, bors

Elkészítés: 
Egy hosszú formát kibélelünk a baconnal, a szeleteket szorosan, kissé átfedve rakjuk egymás mellé. A burgonyát vékony karikákra vágjuk, a tejszínt elkeverjük a tojásokkal, fokhagymával, apróra vágott petrezselyemmel, sóval, borssal ízesítjük. 

 
A formába rétegezzük a burgonyakarikákat, mindegyik sort sózzuk, borsozzuk és egy – két evőkanálnyi tejszínnel locsoljuk meg.


Addig folytatjuk a rétegzést, ameddig a formánk tele nem lesz, a maradék tejszínt végül ráöntjük és mindkét oldalról behajtjuk a baconcsíkokat. 


 Előmelegített sütőben kb. 30-40 percig közepes hőmérsékleten sütjük, ha villával megszúrva a burgonya már puha, illetve a teteje ropogósra sült akkor kivesszük a sütőből.


A sütőből kivéve, a formából egy tepsire borítjuk, majd néhány percig magas fokozaton addig sütjük, amíg a teteje szép piros nem lesz. 

A kész burgonyaroládot friss zöldségekkel vagy salátával kínáljuk.



This entry was posted on 20:02 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 megjegyzés:

On 3/30/2014 , Brumóka írta...

Bomba ötlet!Először azt hittem krumplipüré. Alighanem azzal is működik, ha egy bonyolultabb nagy ebédnél nincs sok "sütőkapacitás"!

Ügbözlettel

 
On 1/28/2018 , Szilvi írta...

Nekem sajnos nem sikerült, több szempontból sem. 1 óràn át volt a sütőben, de még akkor sem puhult meg mindegyik krumpli, a bacon beleragadt a formàba, és a krupli sem àllt össze, az egész szétesett😕

 
On 2/12/2018 , Marcsi írta...

szia, lehet h nagyob biztonság lenne, előre héjában a krumplit mondjuk 20-25 percig főzni

 
On 2/20/2018 , Névtelen írta...

A format a szalonna alatt is ki kell olajozni....Sok a víz a szeleteltbe..
tapasztalat...

 
On 10/28/2018 , GasztroTura írta...

Én is kipróbáltam a receptet, mert elsőre nagyon szimpatikus volt. A receptet lépésről lépésre követtem, de sajnos nem lett jo. Szerintem a hiba 2 helyen van: 1 - túl sok a tejszin / 2 - a krumplit meg kell előre főzni. Több mint 1 órát sütöttem és mégis a végeredmény az lett, hogy amikor kiborítottam a formából szó szerint szétesett az egész és a krumpli 90% nyers maradt. Hol a titka annak, hogy olyan legyen mint a képen?

 
On 12/20/2018 , Unknown írta...

Lukisan Sabung Ayam

 
On 11/14/2020 , Unknown írta...

Az sem baj,ha törtkrumplival készül

 
On 12/15/2021 , Pistabá írta...

Ella krumpliból kell készíteni, az szétfővő. Természetesen ella krumpli nincs már a piacon sem, csak a vidéki piacokon lehet kapni (Pl.: Kiskőrös)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...