Author: Zsani
•20:23

Már többször írtam, hogy szívesen készítek reggelire péksüteményeket. Újabban a sós péksütemények a kapósabbak, főleg, ha bacon szalonnával vagy sajttal vannak töltve. Az egyik szupermarketben kapható baconos stanglit is nagyon szeretjük, de mégsem szívesen veszem, ráadásul minden nap nem is lehet útba ejteni. Így itthon kísérletezem, párom szerint sokkal jobb mint a bolti és én hiszek neki.:)

A tészta receptje már szerepel a blogon, a medvehagymás csónakoknál is ez az alaptészta szerepel. Nagyon bevált ez a recept, most annyit változtattam rajta, hogy graham lisztet nem tettem bele.

Bacon szalonnás-sajtos stangli

Hozzávalók:
Alaptészta:
10 dkg tejföl
1 tojás
2 dl tej
0,5 dl olaj
2 tk. só
50 dkg finomliszt
1 tk. cukor
2,5 dkg élesztő
Töltelék:
8 szelet bacon szalonna
10 dkg trappista sajt

Elkészítés: A fenti sorrendben a hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe teszem, dagasztó programot választok és hagyom, hogy a gép bedagassza, majd megkelessze a tésztát. Ha  ragadna a tészta 1-2 evőkanál lisztet még teszek hozzá. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, vékonyra, téglalap alakúra kinyújtom és 8 egyforma részre vágom. Mindegyik kis téglalapra kevés reszelt sajtot szórtam, a téglalapokat feltekertem és sütőpapírral bélelt gáztepsire tettem. Mindegyik stanglit körbetekertem egy-egy szelet bacont. Letakarva ismét hagytam kelni, majd tojássárgájával lekentem és reszelt sajttal megszórtam őket. Előmelegített, gőzös sütőben kb. 25 perc alatt szép pirosra sütöttem.
This entry was posted on 20:23 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

10 megjegyzés:

On 5/31/2012 , Szemi írta...

Hát ez nagyon szuper, okvetlenül meg fogom sütni!

 
On 5/31/2012 , Zsani írta...

Szemi, köszönöm! Próbáld ki, én ezt a tésztát több sós péksüteményhez is használom, nagyon szeretem.:)

 
On 5/31/2012 , trollanyu írta...

Nagyon tetszik, én is szeretem ezt a tésztát, nagyon jó vele dolgozni. Ez a bacon tekercselés nagyon tetszik, el fogom készíteni:)

 
On 5/31/2012 , Gizi írta...

Csodálatosak lettek a stanglik, kétségem nincs, hogy sokkal finomabb mint a bolti. Én is viszem a receptet, köszönet érte.:)

 
On 6/01/2012 , Zsani írta...

Trollanyu! Örülök, ha tetszik, nagyon egyszerű elkészíteni, de mutatós lesz így a stangli.:)

Gizi, köszönöm! A boltit azért sem szeretem, mert mindenféle adalékot is használnak hozzá. Remélem ízleni fog!:)

 
On 6/01/2012 , "saját levében" írta...

Ez jó ötlet hogy a bacont "körbekeli" a tészta! Kipróbálom!

 
On 6/01/2012 , Gabriella írta...

Én imádom a szupermarketben kapható baconös stanglit (persze én sem eszem ezt minden nap, hisz' a mi kisvárosunkban nincs ilyen sz.market, csak 30 km-rel odébb:). Nagyon örültem, amikor megláttam nálad, le is mentettem a receptet - az különösen kecsegtető, hogy a páros szerint finomabb a Tied, mint a marketes. :D Gyönyörű a fotódon, meg is kívántam... :P

 
On 6/01/2012 , Zsani írta...

Saját levében! Próbáld ki, nekem nagyon bevált.

Gabriella!
A másik kedvenc a fokhagymás-tejfölös stangli, borzasztóak vagyunk.:)) Ennek más a tésztája, sokkal puhább, talán ezért is finomabb.:)

 
On 6/04/2012 , teller-cake írta...

Most láttam Trollanyunál, hogy ide hivatkozva elkészítette ezt a finomságot. Én is kipróbálom, az már biztos! Tetszik a blogod, gratulálok hozzá! :-)

 
On 6/04/2012 , Zsani írta...

Teller-cake! Nagyon köszönöm, örülök, hogy tetszik a blogom. Hétvégén újra el fogom készíteni, nagyon szereti mindenki nálunk, biztos vagyok benne, hogy te sem fogsz csalódni.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...