Author: Zsani
•20:06
 
 
Már többször írtam, hogy reggelire mindig szívesen készítek péksüteményt. Legyen az kifli, zsömle, buci vagy valamilyen töltött pékáru. Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy mennyivel jobb házilag készíteni a péksüteményeket is, mint boltban megvenni. 
Legutóbb ezt a medvehagymás csónakot sütöttem, a tésztája nagyon puha, az egyik legjobb, amit eddig készítettem. Természetesen bármilyen tölteléket tehetünk bele, kolbásszal, bacon szalonnával, sonkával, füstölt sajttal, bolognai szósszal  is el tudom képzelni.
Aznap nem fogyott el az összes péksütemény, így biztosan mondhatom, hogy még másnap is finom és puha lesz.:)
Az eredeti receptet Limara blogjában olvastam, kicsit változtattam rajta.

Medvehagymás csónak
 
Hozzávalók:
Alaptészta:
125 gramm tejföl
1 tojás
2 dl tej
0,5 dl olaj
2 tk. só
40 dkg finomliszt
10 dkg graham liszt
1 tk. cukor
2,5 dkg élesztő
Töltelék:
kb. 4 evőkanál tejföl
10 dkg füstölt sonka
medvehagyma
Tetejére:
10-15 dkg mozarell
 
Elkészítés: A fenti sorrendben a hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe teszem, dagasztó programot választok és hagyom, hogy a gép bedagassza, majd megkelessze a tésztát. Ha  ragadna a tészta 1-2 evőkanál lisztet még teszek hozzá. 
 
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, vékonyra, téglalap alakúra kinyújtom és 8 egyforma részre vágom. Mindegyik kis téglalapot lekentem kevés tejföllel, megszórtam medvehagymával és füstölt sonkakockával.
 
 
 A téglalapokat feltekertem, mint a buktát és sütőpapírral bélelt gáztepsire tettem. Éles késsel hosszában, jó mélyen bevágtam, úgy hogy a végétől 2-2 centi maradjon. Letakarva ismét hagytam kelni, majd mindegyik tetejére egy-egy darab mozzarella sajtot tettem.
 
 
Előmelegített, gőzös sütőben 25 perc alatt szép pirosra sütöttem.
 
This entry was posted on 20:06 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 4/20/2012 , Viki írta...

Ilyet már én is sütöttem, de akkor nem volt medvehagyma szezon, így kolbászos töltelék került bele. Nekünk is nagyon bejött.
Guszta a Tiéd is. Be kellene még dobni az medvehagyma finisbe :))

 
On 4/21/2012 , Zsani írta...

Viki, köszönöm! Nálunk is fog még párszor készülni, biztos vagyok benne. Medvehagymával még csak most ismerkedem, de nagyon finom volt vele.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...