Author: Zsani
•19:22
Többször szerepelt már a blogon palacsintás recept, de az alaprecept mindig elmaradt, most pótolom.:)
Nekem a következő recept vált be, néha szoktam módosítani, készítettem már csak tejjel, vagy fele-fele arányban szódával és tejjel is. Megfigyeltem, hogy ha kevésbé zsíros tejet használok, akkor érdemes több tejjel és kevesebb vízzel készíteni a tésztát, így nem fog kiszáradni. Mindezek ellenére a palacsinta az egyik legegyszerűbb desszert, néhány alkalom után már mindenféle recept nélkül, érzésre is fog menni az elkészítése. 
Az édes palacsintákat azért is szeretem, mert bármilyen töltelékkel lehet tölteni, így sokféleképpen variálhatóak. Az egyik kedvencem a fahéjas palacsinta, amit gyerekkoromban strandon kóstoltam először. A büfés kis papírtálcára tette, porcukorral vastagon megszórta és akkor, ott egészen biztos voltam benne, hogy az a világ legfinomabb palacsintája.:) Persze utána jöttek az újabb kedvencek, mint a lekváros és a diós rakott palacsinta, újabban pedig narancshéjjal és kandírozott naranccsal ízesítem a túróval töltött palacsintákat.



Édes palacsinta (alaprecept)


Hozzávalók:
25 dkg liszt
2 tojás
4 dl tej
1 dl szódavíz
1 evőkanál porcukor
1 mk. só
1 csomag vaníliáscukor
2 evőkanál olaj


Elkészítés: Egy tálba teszem a lisztet, a sóval és a cukorral. Apránként hozzáöntöm a tejet közben folyamatosan kézi habverővel keverem, hogy ne legyen csomós. Hozzáadom a tojásokat is, jól elkeverjem. Végül fakanállal hozzákeverjem a szódavizet és az olajat, tejszín sűrűségű tésztát kell, hogy kapjak, ha szükséges folyadékot még öntök hozzá. Egy teflon serpenyőt felhevítek, pici olajat öntök bele és merőkanál segítségével a masszát a serpenyőbe öntöm, úgy, hogy szétterüljön. Néhány másodperc alatt megsütöm az egyik oldalát, majd megfordítom és a másik oldalát is készre sütöm. Az összes palacsintát így sütöm ki, a merőkanálba egyszerre csak annyi tésztát teszek, hogy vékony palacsintákat tudjak sütni, a serpenyőt csak az első palacsinta sütése előtt kell olajozni!
A kisült palacsintákat kakaóval, fahéjjal, lekvárral, túróval, pudinggal, gyümölcsökkel, krémekkel tölthetjük.
This entry was posted on 19:22 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 megjegyzés:

On 3/03/2012 , Éva írta...

Nagyon guszta! Imádom én is nagyon a palacsintákat! Annyi féle variáció van a fahéjas szintén kedvencem. Már nekem is van pár feltéve a blogra, és valamelyik nap találtam egy olyan régi receptes újságot amiben 19 féle van felsorolva és egyik sem olyan mint az enyém.Egy darabig tudok válogatni hogy melyiket próbáljam ki!:)

 
On 3/03/2012 , Zsani írta...

Éva köszönöm! Akkor nem vagyok egyedül a fahéjassal.:) Imádom nagyon az édesek palacsintákat, de a 19 féle, az rengeteg, kíváncsi vagyok a töltelékekre, minél hamarabb próbáld végig őket:D

 
On 3/03/2012 , Kati írta...

Kb. én is igy készytem, áfonyadzsemmel imádjuk:)

 
On 3/05/2012 , Zsani írta...

Kati! Jól hangzik, szeretem az áfonyát.:) A dzsemet te készíted?:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...