Author: Zsani
•15:50
Talán ráéreztünk az áremelésre, amikor múlt hétvégén mindenki madártejet követelt.:) Gyors desszertet akartam készíteni a vasárnapi ebédhez, olyat, amiben nincs liszt és a cukor is helyettesíthető édesítőszerrel. A madártej tökéletesen megfelelt minden követelménynek, nem beszélve arról, hogy hetekkel korábban elhangzott már a ,,megrendelés", így ideje volt teljesíteni. Most nem merem leírni, hogy  olcsó desszert, bár az, hogy mi számít olcsónak elég relatív. Újabban minden élelmiszer drága, a liszt, a cukor, a baromfihús, a zöldség és gyümölcs, de most már a tojás is. Egy hete harmincvalahány forintért vettük a tojást a nagyobb áruházakban, most állítólag a legolcsóbb is negyvenöt forint és ez még csak a kezdet. A bio, tanyasi tojásokat eddig sem kerestem a hipermarketek polcain, azt hiszem ezek után sem fogom.:)
Előbb-utóbb, az áremelések miatt, sok hagyományos ételt törölni kell majd az olcsó fogások listájáról. Vajon mennyibe fog kerülni a madártej, a rántotta, a tojásos nokedli vagy a rakott krumpli egy-egy több gyerekes családnak? Persze ki lehet spórolni a hozzávalókat, lehet olcsóbb, külföldi alapanyagokat vásárolni, de akkor mi lesz az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozással és a minőségi magyar termékek vásárlásával?
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, őszintén szólva én a hozzávalókon nem szeretek spórolni, mert sajnos a végeredmény rovására megy.. A madártejet mindig tojásból és tejből szoktam készíteni, pudingport, lisztet nem használok hozzá. Manapság már mindenhol krémállagú a madártej, nem tudom miért, talán a többség így szereti. Ez a madártej nem lesz pudingsűrűségű, hanem  hígabb, de nekünk pont így tökéletes!:)


Madártej (4 személyre)

Hozzávalók:
1 liter tej
6 tojás
1 cs. bourbon vaníliáscukor/vaníliarúd
5-6 evőkanál cukor/xilit
csipet só
díszítéshez: őrölt fahéj

Elkészítés: A tejet egy lábasban elkezdem melegíteni. Közben a tojásokat kettéválasztom és elkészítem a habgaluskát. A galuskákhoz a tojásfehérjéket csipet sóval, robotgép segítségével elkezdem felverni, félidőben hozzáadok 2 evőkanál porcukrot és addig verem amíg kemény habot nem kapok. Ha tej már forró, lejjebb veszem a lángot és evőkanállal habgaluskákat szaggatok a tejbe. Egyszerre csak annyit, hogy kényelmesen elférjenek. Ha a hab megemelkedett, kissé megnőtt, óvatosan megfordítom és a másik oldalát is megfőzöm kb. fél perc alatt. A kész habokat szűrőkanállal egy tálba szedem. Ha az összes habgaluska elkészült elkészítem a vaníliasodót. A tojássárgákat, a vaníliával és maradék cukorral kikeverem, majd néhány evőkanál meleg tejjel felhígítom. Végül a tojás keveréket, folyamatos kavargatás mellett  hozzácsorgatom a lábasban lévő meleg tejhez, kevergetve addig főzöm, amíg a tej kissé besűrűsödik. A vaníliamártást poharakba öntöm, tetejére habgaluskákat teszek és fahéjjal megszórom. Langyosan, hidegen a legfinomabb!

Megjegyzés: 6 tojásfehérjéből nagyon sok habgaluska lesz, tetszés szerint 4 tojásfehérjéből is készíthető.

madártej habgaluskával fotó




This entry was posted on 15:50 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

7 megjegyzés:

On 3/06/2012 , Ágimama írta...

Ma voltam egy nagy áruházba. A tojás 48 Ft. Most! A többiről nem is beszélve! Az élelmiszernek mondott silány termékek is drágák. Nem is volt vásárló, egy-két ember, azok is csak nézelődtek mint a múzeumba. Nincs pénz, nincs vásárlóerő. Mi lesz? Hüm. Nem tudom. Megyünk vissza a természetbe. De Mindenki?

 
On 3/06/2012 , Zsani írta...

Igen, ezt én is megfigyeltem, hogy egyre kevesebben vásárolnak, vagy a sok rossz minőségű terméket veszik, mert az még mindig olcsóbb. Nem tudom, mi a megoldás, önellátás?:) Talán annak, aki kertes házban lakik és van elég ideje+energiája.

 
On 3/06/2012 , Gesztenye receptjei írta...

Mi mindent megtermelünk zöldség gyümölcs terén, de állatot nem fogok soha tartani, nem is értek hozzá, meg inkább éhen halok, de sosem vágnám el egy csirke nyakát.
Bizony nagyon drága lett minden:-((
A madártejed viszont nagyon guszta:-))

 
On 3/06/2012 , Kati írta...

Én sem szeretem a krémsűrűségű madártejet, csak úgy higabban, ahogy anyum készíti. Nálunk Erdélyben még drágább a tojás jelenleg mint nálatok, már 1 lejen is felül van, ami kb 100 forintnak felel meg.

 
On 3/06/2012 , Zsani írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
 
On 3/06/2012 , Zsani írta...

Gesztenye köszönöm, megint készítenem kellene hétvégén.:)Szuper dolog már az is hogy a zöldséget és gyümölcsöt magatoknak meg tudjátok termeszteni. Szeretnék majd valamikor én is kertes házat, részben ezért is.:) A csirkével én is hasonlóan állok, valószínű hogy vega lennék, ha nekem kellene levágnom őket.

 
On 3/06/2012 , Zsani írta...

Kati, nekem is mindig így készíti anyukám, így ezt szeretjük. A tojás ára viccnek is rossz,mégis hogy oldjátok meg, esetleg háztól veszitek a tojást?

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...