Author: Zsani
•12:16
Most a korábban ígért gesztenyés torta receptje következne, ha meglenne a cetlim, amin szerepelt a recept.:) Az ilyen esetek elkerülése miatt kezdtem el vezetni a ,,receptes füzetemet", hogy minden egy helyen legyen és ne vesszenek el a fontos receptek. Az átírás folyamatban van, így remélem a torta receptje is hamarosan előkerül.:) Addig is hoztam egy nagyon finom sós süteményt, amit Tiszta tészta blogján találtam. 
Kicsit változtattam rajta, bacon és sajt is került a sörkiflikbe, majd szezámmaggal szórtam meg őket. Nagyon egyszerű recept, kevés hozzávalóval, a kiflik mégsem okoztak csalódást, isteniek lettek. Másnap fotóztam őket és szinte ugyanolyan finomak voltak, mint frissen. Legközelebb dupla adagot fogok készíteni!:)

 szezámmagos sörkifli bacon szalonnával sajttal fotó

Baconos-sajtos sörkifli

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dl tej
1 dl olaj
2 evőkanál cukor
3,5 dkg élesztő
1,5 teáskanál só
11 szelet bacon
kb. 5-7 dkg sajt
Tetejére:
tojássárga
szezámmag


Elkészítés: A tejet a cukorral együtt meglangyosítom, belemorzsolom az  élesztőt és kb. 10 percre félreteszem. A lisztet egy nagy tálba teszem, elkeverem a sóval, hozzáöntöm a felfuttatott élesztőt, az olajat és jól összegyúrom. Ahogy összeállt a tészta, 4 egyforma cipót formázok belőle, a cipókat egyenként vékonyra, kör alakúra kinyújtom. A bacon szeleteket három kisebb szeletre vágom, a sajtot  pedig néhány centis hasábokra. A kinyújtott tésztát (mint a tortát) 8 egyenlő részre vágom. A háromszögek szélesebb végébe teszem a szalonnát és a sajtot, majd a keskenyebb csúcs felé haladva feltekerem (a csúcsokat hajtsuk alá), kiflit formázva belőle. A kifliket sütőpapírral bélelt tepsibe teszem,  tetejüket tojássárgájával megkenem és szezámmaggal megszórom őket. Sütés előtt egy órát pihentetem. Előmelegített sütőben közepes hőfokon kb. 20 perc alatt világos színűre sütöm őket.
Megjegyzés: Az eredeti receptben vastagon ki kell kenni a tepsiket margarinnal. Ezt a lépést kihagytam, ezért a kifliket ,,zsírosabb" töltelékkel töltöttem meg.


 szezámmagos sörkifli bacon szalonnával sajttal fotó

This entry was posted on 12:16 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 megjegyzés:

On 3/01/2012 , Anazar írta...

Csinoskák!!

 
On 3/01/2012 , Éva írta...

De nagyon jól néznek ki!

 
On 3/01/2012 , Zsani írta...

Anazar, Éva köszönöm! Most sajnos csak egy gyors fotóra volt idő, de próbáljátok ki, nagyon finom:)

 
On 2/04/2013 , Névtelen írta...

Elkészítettem tegnap és nagyon szuperül sikerült, még forrón elfogyott és valóban dupla adaggal érdemes kezdeni :)
Köszönöm!!! Andrea

 
On 5/23/2013 , Zsani írta...

Andrea!

Örülök, hogy jól sikerült, nagyon eteti magát:))

 
On 8/04/2014 , Névtelen írta...

Többször készítettem már és nagyon finom!!! Köszi a receptet, Andi

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...