Author: Zsani
•21:00
A trifle tipikus angol desszert, gyors és pofonegyszerű, szabadon variálható. Itt Angliában a szupermarketek polcain több változattal is lehet találkozni, de véleményem szerint egy ilyen gyors édességet bármikor elkészíthetünk otthon is.
Tulajdonképpen piskóta, gyümölcs, krém és tejszínhab rétegzéséről szól az egész. A piskóta lehet sima, kakaós, gyümölcsös, töltött is, amit alkohollal locsolunk meg. A gyümölcs lehet friss, párolt, de akár befőtt is, de népszerűek a gyümölcszselés trifle változatok is. A krém lehet puding, főzött krém, tejszínes krém de akár krémsajttal készített is. A készítésnél két dologra érdemes oda figyelni, nagyon fontos hogy a különböző rétegek harmonizáljanak egymással, illetve tálalás előtt több órán át hűtsük a desszertet, hogy az ízek összeérjenek.
Korábban készítettem alma-karamell trifle-t, a receptet itt találjátok:
Alma-karamell trifle

Ezúttal epres-vaníliás triflet-t készítettem. Arányokat nem írok, nem méricskéltem, amikor készítettem, illetve ennél a desszertnél, vélemény szerint az arányok változhatnak, készítse mindenki úgy, ahogy szereti.:)

Rétegek:
-Fehér piskóta (egy kevés tejet vanília likőrrel ízesítettem és ezzel locsoltam meg)
- Vaníliakrém (egy csomag pudingport 3 dl tejjel készítettem el, majd miután kihűlt hozzákevertem kb. 2 dl tejszínből vert kemény habot)
- Gyümölcsös réteg: friss eper
- Tetejére: tejszínhab és ismét friss gyümölcs




This entry was posted on 21:00 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...