Author: Zsani
•21:09
Ma munka után gyorsan beszaladtunk az egyik szupermarketbe, persze az utolsó napokban jut mindig eszembe hogy mi hiányzik még a bevásárlólistáról, ahol a rendkívül kedves pénztáros megkérdezte hogy felkészültünk -e a Húsvétra.. A kérdés hallatán rögtön átfutott az agyamon a rám váró forgatókönyv, a sütés-főzés, némi takarítás és még virágot is venni szeretnék az asztalra. Mosollyal az arcomon válaszoltam, hogy természetesen és majdnem el is hittem, amit mondtam.:)
Mindenesetre, hazatérve a vásárlásból gyorsan összeállítottam az aprósütemény tésztáját, amit becsomagolva a hűtőbe tettem. Holnap este megsütöm a sonkát, az aprósüteményeket és a túrós-málnás süteményt, így másnapra már csak az ebéd elkészítése marad és egy-egy süteményé.
Az aprósütemény receptjét Michel Roux szakácskönyvéből próbáltam ki néhány hete és imádom. Nem tartoznak a kedvenceim közé a kekszek, aprósütemények, jobban szeretem a krémes, töltött édességeket, de ez az aprósütemény nagyon nagyon finom. A szerzőt idézve ,,úgy olvad el a szánkban, mint semelyik más tésztaféle".

Pate sablee

Hozzávalók:
25 dkg liszt
20 dkg puha vaj felkockázva
10 dkg porcukor
2 tojássárga
egy csipet só

Elkészítés: A lisztet egy tálba szórtam, a közepébe mélyedést nyomtam és a vajat, a porcukrot és a sót beleszórtam. A hozzávalókat elkevertem, majd a tojássárgákat is hozzáadtam és beledolgoztam. A hozzávalókat jól össze kell dolgozni, amíg egynemű tésztát nem kapunk! Cipót formázva belőle folpackba csomagolva hűtőbe tettem.
Felhasználáskor a tésztát kb. 3 mm vastagra kinyújtom és különböző formákat szaggatok belőle vagy kézzel kisebb gombócokat formázok a tésztából, amit ellapítok, közepébe kisebb mélyedést formázok, amibe lekvárt töltök.

Ha még mindig nem tudjátok, hogy mit készítsetek Húsvétra, íme néhány sütemény, aminek helye lehet az ünnepi asztalon.
















This entry was posted on 21:09 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...