Author: Zsani
•18:14
szezámmagos rántott csirkefalatok vajas-petrezselymes sült burgonyával

Ma reggel, egy gyors vásárlás után még mindig azon tanakodtam, hogy mit is főzzek. Előző nap felmentem a piacra is, így alapanyagban szerencsére nem volt hiány, de ötletem kevés volt. Szép, nagy csokor petrezselymet is vettem, így abban biztos voltam, hogy petrezselymes burgonyát szeretnék köretnek, illetve, hogy valamilyen módon gyümölcsöt is fogok csempészni a menübe.
Végül a rántott hús mellett döntöttem, ha már vasárnapi ebédről van szó és úgy is remekül illik hozzá a petrezselymes burgonya. Levesként gyümölcslevest készítettem kókusztejjel és málnával, nagyon finom lett! A második fogás kicsit eltér a hagyományos rántott hústól, de nagyon-nagyon finom lett. Az egy-két falatnyi szezámmagos csirkefalatokért a gyerkőcök is rajongani fognak!

Mennyiséget nem tudok írni, de talán felesleges is.

Szezámmagos csirkefalatok

Hozzávalók:
csirkemell
tej
fokhagyma
liszt
tojás
zsemlemorzsa
szezámmag
só, bors
olaj a sütéshez

Elkészítés: A csirkemellet tetszés szerint kisebb darabokra vágom, egy tálba teszem és fokhagymás tejjel leöntöm. kb. 4-5 óráig hagyom így állni, de még jobb ha egy egész éjszakán át (hűtőben). A húst lecsepegtetem, sózom és a szokásos módon panírozom: liszt-tojás-zsemlemorzsa. A tojáshoz sót és kevés őrölt borsot is keverek, a zsemlemorzsához pedig szezámmagot. Bő, forró olajban kisütöm a panírozott csirkefalatokat.

Vajas-petrezselymes sült burgonya

Hozzávalók:
burgonya
vaj
petrezselyemlevél
só, bors

Elkészítés: A burgonyát meghámozom és feldarabolom. Egy nagy tepsit kibélelek sütőpapírral. Néhány evőkanálnyi olvasztott vajjal összekeverem a burgonyát és a sütőpapírra teszem, eligazgatom,  őrölt borssal megszórom. Sütőben, magas fokozaton szép pirosra sütöm. (Nem kell forgatni.) Ha a burgonya megsült, kiveszem a sütőből és amíg forró összekeverem az apróra vágott petrezselyemlevéllel, majd sózom.


This entry was posted on 18:14 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...