Author: Zsani
•20:14

Ha egy süteményt kétszer, háromszor sütök meg egymás után, az már szerintem is túlzás.:) De ami igazán beszédes, hogy bizony el is fogyott, nem kellett rakosgatni, csomagolni és rá sem untunk. Igaz, mindig más ízesítésben készült, de az alap ugyanaz.
A fagylaltkészítés miatt rengeteg tojásfehérje halmozódott fel, így ideje lesz gyűjtenem a tojásfehérjés recepteket is. Habcsókba, kókuszcsókba vagy kínai, illatos csirkéhez is el lehetne használni a tojásfehérjéket. De most a fehér gyümölcskenyér a sláger, amit tegnap gesztenyeliszt helyett finomlisztből készítettem, aszalt sárgabarackkal, dióval és citromhéjjal.



Fehér püspökkenyér

Hozzávalók:
6 tojásfehérje
12 dkg porcukor
12 dkg finomliszt
5 dkg vaj
2 marék dió
kb.6-8 szem aszalt sárgabarack
1 evőkanál kandírozott citromhéj
néhány csepp ecet

Elkészítés: Az aszalt sárgabarackot feldarabolom, összekeverem az apróra vágott dióval, kandírozott citromhéjjal. A vajat megolvasztom.  A tojásfehérjéket néhány csepp ecettel kemény habbá verem, félidőben hozzáadom a porcukrot is. A tojáshabhoz hozzáforgatom a  lisztet, a diót, az aszalt gyümölcsöt, a kandírozott citromhéjat, végül a vajat (ne legyen meleg). Egy őzgerincformát kikenek vajjal, meghintem liszttel és a masszát belesimítom. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 20 perc alatt elkészült.
 
 
This entry was posted on 20:14 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 7/29/2012 , Kati írta...

Még sosem ettem püspökkenyeret, de ez annyira szép, annyira ínycsiklandó:) Megkívántam:)

 
On 8/01/2012 , Zsani írta...

Kati, próbáld ki, nagyon finom! Nálunk általában téli időszakban,karácsonykor szokott lenni. De most a rengeteg tojásfehérje miatt, ezt a fehér változatot sütöttem.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...