Author: Zsani
•19:06
fűszeres paradicsomos kenyér

Tegnap este paradicsomos kenyeret sütöttem, a lilahagymás után ezt szeretem a legjobban. Bár nem először készítettem, de a mennyiségekkel mindig bajban vagyok. A lisztek, paradicsompürék nem egyformán viselkednek, így több-kevesebb folyadékot mindig tennem kell még a tésztához. A receptet azért leírom, de ha összeáll a tészta az állagán lehet látni, hogy jó lesz -e.
Nagyon finom, puha, pizzára emlékeztető íze lesz a kenyérnek. A paradicsomlével/paradicsompürével való színezést, ízesítés a színes csiga receptjén mutattam be először, de kenyértésztával is nagyon jól működik. Az ízesített kenyereket én vajjal vagy natúr krémsajttal, zöldségekkel szeretem a legjobban. Próbáljátok ki!:)


Fűszeres paradicsomos kenyér (kenyérsütőgépben)

Hozzávalók:
20 dkg paradicsompüré
100-120 ml tej
1,5 tk. só
1 evk. ecet
2 evk. olívaolaj
50 dkg kenyérliszt
1 tk. cukor
1 tk. szárított oregano
1 mk. szárított bazsalikom
1 mk. szárított petrezselyemlevél
2,5 dkg élesztő

Elkészítés: A hozzávalókat a fenti sorrendbe az üstbe teszem. (A tészta állaga ne legyen túl lágy, ne ragadjon az üst oldalára, de túl kemény se legyen. Utóbbi esetben folyadékot még tegyünk hozzá. Alap programot választottam és a kenyérhéj szín közül a legsötétebbet.
fűszeres paradicsomos kenyér fotó
This entry was posted on 19:06 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 4/27/2012 , Éva írta...

Nagyon jól mutat, guszta! Biztos finom nem egy mindennapi kenyérke!

 
On 4/27/2012 , Zsani írta...

Éva köszönöm! Nem mindennapi, de nagyon finom. Előbb-utóbb a sült hagymásat is felfogom tenni.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...