Author: Zsani
•20:47
Hol is kezdjem?:) Először csak fűszernövényeket szerettem volna az erkélyre, utána jött a balkonparadicsom ötlete, ezt követte természetesen a paprika, majd valahogy belefutottam a Starkl katalógusába és azt vettem észre, hogy fórumokon olvasgatok az epertermesztésről és videokat nézegetek az ültetéséről. Több helyen olvastam, hogy nem lehetetlen erkélyen zöldséget vagy akár epret termeszteni, így már nem tűnt olyan meredeknek az ötletem. Hétvégén több kertészetben is voltunk, vettünk vetőmagokat, palántákat, földet, balkonládákat, cserepeket és mindent elültettünk, most pedig várunk.
A folytontermő csüngő eper érdekes téma, a fent említett kertészet árulja és néhány webáruházban is kapható, de a helyi kertészetben megtudtam, hogy nem létezik ez a fajta. Az indásodó fajtákat szokták cserépbe ültetni és ahogy nő, elvileg "csüngőeper" lesz belőle. Így felhagytam vele, hogy csüngőepret keressek, olyat vásároltunk végül, amelyik indásodni fog, de sajnos nem folytontermő. Sebaj, annak is örülnék, ha ezek a palánták megmaradnának és lenne rajtuk gyümölcs.:) Így most csak kísérletről tudok írni, mert fogalmam sincs, hogy mi fog kisülni belőle.
A csüngő epret speciális cserépbe szokták ültetni, erről számos videot találtam, de amin igazán meglepődtem, hogy már itthon is lehet kapni lyukas oldalú cserepeket. Sőt, kapható lyukas cserép, földdel, palántával együtt, szép dobozban csomagolva, elég borsos áron. (Ha jól emlékszem 2-3 ezer Ft volt egy cserép.) Ha már az árakról írok, muszáj megemlítenem, hogy mekkora különbségek voltak az eperpalánták közt, bár ugyanaz a fajta volt, mégis egy lakberendezési áruház, kertészeti osztályán 250 Ft, ismert, felkapott kertészetben 150 Ft, kisebb kertészetben 50 Ft volt darabja.
Mondanom sem kell, hogy a legutolsó helyen vásároltunk, remélem, nem fogjuk megbánni és ha megmaradnak a kis palánták, akkor szeretnék még ültetni két-három cserépnyit...
Most jöjjenek a fotók, mert lyukas cserepet ugyan nem vásároltunk, de készítettünk egyet:

A műanyag cserépre vágjunk 4 kisebb lyukat.


Töltsük meg földdel!


Tegyük bele a palántákat, óvatosan vezessük ki, úgy hogy leveleik kilógjanak.


Újabb föld réteg következik, majd megint palánták, melyek most már a cserép tetejére kerülnek.


Ha minden jól megy és elkezdenek fejlődni a palánták, akkor a cserépen a lyuk már nem fog ennyire látszani, és a levelek szépen egymásra fognak hajolni.:)
This entry was posted on 20:47 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 megjegyzés:

On 3/19/2012 , Kati írta...

Köszi, hogy leírtad a lyukas cserép ötletét, én is szeretném kipróbálni az ilyen epret, igaz még nem néztem szét, hogy nálunk, hol kapható.
A tavaly az erkélyen én is neveltem balkonparadicsomot, paprikát, petrezselyemzöldet, bazsalikomot. Nálunk is most voltak Kertésznapok, vettünk is magokat, most többfélét, fűszernövényeket, és sárga balkonparadicsomot. Nekem szerencsém van mert édesanyám a palántákat felneveli nekem a melegházban.
Sok sikert az eperhez, még írj majd a palántákról:)

 
On 3/19/2012 , Zsani írta...

Kati, gondoltam, hátha másnak is jól jön ez a cserép.:) De jó, hogy írtál! Balkonparadicsomot, paprikát, most magról próbálunk, ha nem sikerül még mindig lehet majd palántáról.:) Anyukád akkor biztos fog tudni segíteni, nekünk azt mondták, hogy az a lényeg, hogy, olyan eper legyen ami indásodik.. és akkor csüng illetve fut is.:) Bármilyen kimenetele is lesz a projektnek beszámolok majd róla.

 
On 4/21/2013 , Névtelen írta...

Üdv!
Szüleim vastagabb (20-30 cm átmérőjű) eredetileg csatornacsövekbe ültettek hasonló módon. Jó méteres darab áll, kb 30 centinként a lukakba ültette a fentebb leírtakhoz hasonlóan.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...