Author: Zsani
•10:23
Lehet a hortobágyi húsos palacsintát nem szeretni?:) Ha engem kérdeztek, én egyértelműen a  kedvenceim közé sorolnám, de sajnos  ritkán készítem, mert elég időigényes fogás.  Nemrég a blogokon sorra jelentek meg a különböző palacsinták és annyira megkívántam, hogy megfogadtam hétvégén ez lesz az ebéd. Nálunk a hortobágyi palacsintát rántják, így nekem ez a változat az igazi! Sokáig nem is ismertem másképp, hisz felénk mindenki rántotta, illetve időspórolás miatt egyszer készült panír nélkül, de hiányérzetem volt, így maradok a régi megszokott módszernél. 
Előétel helyett mindig főételként esszük, sült burgonyával vagy párolt rizzsel és tartármártással a legjobb.:)

Hortobágyi húsos palacsinta

Hozzávalók: 

kb. 12 db sós palacsinta
Húsos töltelék:
50 dkg sertéscomb
1 fej vöröshagyma
só, bors
majoranna
pirospaprika
3-4 evőkanál sűrű tejföl

olaj/zsír
Panírozáshoz:
liszt
2 tojás (+só)
zsemlemorzsa
olaj

Elkészítés: A darált húsból pörköltet készítek. A vöröshagymát apró kockákra vágom és kevés zsiradékon üvegesre pirítom.   Leveszem a tűzről megszórom annyi  pirospaprikával,  hogy szép piros színe legyen és jól elkeverem, majd hozzáadom a húst. Kevés vízzel felöntöm, sózom, borsozom, kevés majorannával ízesítem. A pörköltet addig főzöm, amíg a hús meg nem puhul. (Leve ne maradjon, csak sűrű szaft.) Félreteszem, hogy kihűljön, majd néhány evőkanál sűrű tejfölt keverek hozzá.


A következő módon megtöltöm az összes palacsintát:


A húsos töltelékből kb. két evőkanálnyit a sós palacsintákra halmozok.

hortobágyi húsos palacsinta rántva fotó


A töltelékre hajtom a palacsinta két oldalát.

A palacsinta felső részét is a húsos töltelékre hajtom.


A palacsintákat feltekerem.


A szokásos módon panírozom a palacsintákat. Először lisztbe, felvert, sózott tojásba majd zsemlemorzsába forgatom őket. Bő, forró olajban kisütöm, majd papírtörlőre szedem a palacsintákat.
Párolt rizzsel vagy sült burgonyával és tartármártással tálalom.
 

Tartártmártás
Tartármártást mindig a következőképp készítem.  Egy kis pohár tejfölhöz keverek 2 evőkanál majonézt, 1 kiskanál mustárt, sózom, borsozom, kevés porcukrot is adok hozzá és kevés frissen facsart citromlevet. A mártást készítés közben többször kóstolom, így beállítom, hogy mennyire legyen édes, sós, savanyú.
 

This entry was posted on 10:23 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 megjegyzés:

On 1/20/2012 , Éva írta...

Nagyon guszta! Néha napján én is szoktam így rántva is . Ó de finom tud lenni!

 
On 1/21/2012 , Zsani írta...

Éva köszönöm! Tényleg nagyon finom, ti főételként eszitek vagy előételként?:)

 
On 2/13/2012 , Marka írta...

Nagyon jó a recept, még sosem próbáltam rántva, de most már biztosan kipróbálom! Köszönöm:-)

 
On 2/14/2012 , Zsani írta...

Marka köszönöm! Nagyon finom rántva, majd meglátod.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...