Author: Zsani
•14:03
Ezt a mézes-mustáros husit muszáj lesz most közzétennem. Nem azért, mert új recept vagy most próbáltam volna ki, hanem pont ellenkezőleg. Ezer éve készítem, havonta egyszer biztosan, de a fotózás mindig elmaradt, mert éhesek és türelmetlenek voltunk/vagyunk mindig. Illetve, egyszer kapkodva megörökítettem, de az eredmény nem tetszett, így nem is tettem közzé. A mostani fotó sem tökéletes, de tovább nem szeretném halogatni, hátha valakinek jól jön a recept.
Én imádom ezt a pácot, pedig nem rajongok az édes-sós párosért, de ez valamiért mégis más. Az illata is isteni, az ablak előtt jövő-menő emberek és szomszédok szerint is:D

mézes mustáros sült csirke fokhagymával kukoricás rizzsel fotó

Mézes-mustáros sült csirke

Édes bajor mustárral a legfinomabb, de más fajta mustár is jó lesz hozzá. A pácban általában azonos mennyiségű mustárt és mézet szoktak tenni, de én jobban szeretem, ha a mustár kicsit kevesebb. Az arányokat lehet változtatni, mert ugye ízlések és pofonok.:)

Hozzávalók: (6-8 szelet csirkemellhez vagy 3-4 csirkecombhoz)
6 evőkanál olaj
3 evőkanál méz
1,5 evőkanál édes bajor mustár
4-6 gerezd fokhagyma
só,bors


Elkészítés: Az olajat mézzel, mustárral elkeverem. A húsok mindkét oldalát sózom, borsozom. (Ha csirkecombból készítem, a bőr alatt is besózom, borsozom a húst). A páccal bekenem a húsokat, (a bőre alatt is) hogy bőven érje mindenhol. A fűszeres húsokat tepsibe teszem, ha maradt ki pác, akkor egyszerűen csak ráöntöm a maradékot.  Kevés vizet öntök a csirke alá kb. 1 dl-t, az egész fokhagymagerezdeket is a tepsibe szórom, fóliával letakarom és közepes hőfokon addig sütöm, amíg a hús puha nem lesz (kb.fél óra). A fóliát leveszem és magasabb fokozaton szép pirosra sütöm, közben többször meglocsolom az alatta lévő zsiradékkal.
A mézes-mustáros sült húsokat kukoricás rizzsel tálalom.
This entry was posted on 14:03 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 megjegyzés:

On 1/07/2012 , Hobbychef írta...

Maximalista vagy. A fotóval semmi baj, az étel pedig - bár egyszerű - de nagyszerű.

 
On 1/07/2012 , Zsani írta...

Hobbychef köszönöm, tényleg nem egy bonyolult fogás, de annál finomabb:)A fotó olyan amilyen, lesz ez még jobb is, de örülök, hogy tetszik:)

 
On 7/28/2014 , Névtelen írta...

Tudni kell rólam, hogy nem vagyok húsevő, de kicsi gyerekem van, és természetesen ő kap húst. De mivel nem eszem húst, elkészíteni sem szeretem, úgyhogy mindig olyan receptekre vadászom, ami gyorsan megvan, és kevés feldolgozást igényel. No ezt ilyennek találtam. Elkészítettem csirkemellel, a gyerek befalta a tepsis krumplival és a grillezett cukkinival együtt :) Köszi a receptet.

 
On 7/28/2014 , Zsani írta...

Én is szeretem a gyors, hamar elkészíthető recepteket. Nagyon örülök, hogy ízlett a gyerkőcnek.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...