Author: Zsani
•9:23
Az utóbbi napokban kevés időm jutott a blogolásra, jó sok elmaradásom is van... Az őszi hónapokban az ünnepek egymást érik nálunk, de nem bánom, mert nagyon szeretek készülődni.:) Múlt héten testvérem születésnapját tartottuk, a menü nagy részét és a tortáját is én készítettem. Így nem csoda, hogy nagyon vártam már a napot és reméltem, hogy minden a legjobban sikerül majd!:)
A születésnapi menü a következő volt: húsleves és borleves (édesanyám készítette), sült hal és csirkemell fűszeres vajjal, hercegnőburgonyával. Sós süteménynek sajtos sós masnit és lilahagymás pogácsát készítettem. A torta ízesítésén sokat gondolkodtam, de végül a csokoládé mellett döntöttem, mivel az ünnepelt imádja a csokis édességeket, főleg a nagyon krémes, tejszínes sütiket.
A tortát csokoládé rózsával és levelekkel díszítettem, melyeket csokoládé gyurmából készítettem. Nagyon egyszerű volt formázni, sokkal bonyolultabbnak tűnik, mint amilyen valójában. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy próbálja ki, tényleg gyerekjáték.:)
Idő és fény hiányában a fotók nem sikerültek túl jól, majd legközelebb...:)

sült hús citromos fűszervajjal fotó

Sült csirkemell fűszervajjal

A csirkemell szeletek mindkét oldalát sóztam, borsoztam, kevés apróra vágott zöldpetrezselyemmel megszórtam és egy tepsibe raktam. A húsokat olívaolajjal meglocsoltam, kevés száraz fehérbort öntöttem alá és fólia alatt, közepes hőfokon kb. 25 percig puhára sütöttem. Majd levettem a fóliát, az alatta lévő borral meglocsoltam és pirosra sütöttem néhány perc alatt.

Fűszervaj

A fűszervaj elkészítését még Stahl Judit műsorában láttam, de már nem emlékszem, hogy ő hogyan ízesítette.

Hozzávalók:
10 dkg vaj
2 gerezd fokhagyma (áttörve vagy reszelve)
1 csokor petrezselyemlevél (aprítva)
citrom
só,bors

Elkészítés: A lágy vajhoz hozzákeverem a fűszereket, a fokhagymát és kevés citromlevet facsarok hozzá. A fűszeres vajat egy csíkban alufóliára halmozom, és feltekerem úgy, hogy henger alakja legyen. Hűtőbe teszem, hogy megszilárduljon, tálaláskor éles késsel vékony szeleteket vágok belőle.
Sült húshoz, halhoz, salátához de pirítóshoz is nagyon finom.
This entry was posted on 9:23 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...