Author: Zsani
•9:49
A csokoládé torta díszítéséhez használt csokoládé rózsák készítését már leírtam, de a receptjével még adós vagyok. Őszintén szólva az eddig készített torták közül nekem ez ízlett a legjobban. A születésnapos a sütemények helyett jobban szereti a poharas desszerteket, ez a torta készítésénél elsődleges szempont volt. Így egy nagyon krémes,  nagyon csokis, de nagyon finom torta született! Étcsokoládét és fehér csokoládét is használtam a krémhez, a fehér krém állaga más lett, mint a sötét csokikrémé, de így is szépen lehetett  szeletelni. A fehér csoki olvasztásánál levontam a tanulságot, hogy ugyanúgy, mint az étcsokoládénál, itt is a jobb minőségűt érdemes választani. (Szerencse, hogy volt időm készíteni egy újabb adag krémet.) Ha valaki nem szereti a fehér csokit, akkor készítheti az egészet étcsokoládéval is, ebben az esetben kevés kandírozott narancshéj sem fogja elrontani!
A krémbe nyersen kerül a tojás, de nem kell megijedni tőle. Ha friss tojást használunk és nem kánikulában készítjük a tortát, nem lehet gond.
csokoládéhab torta fehér és étcsokoládéból fotó

Csokoládéhab-torta

Hozzávalók:
8 tojásból készített kakaós piskóta
Fehér csokoládés krém:
20 dkg fehér csokoládé
2 dkg vaj
4 tojás
4 evőkanál porcukor
2 dl tejszín felverve
Étcsokoládés krém:
20 dkg étcsokoládé (72%-os)
2 dkg vaj
4 tojás
4 evőkanál porcukor
2 dl tejszín felverve
Bevonáshoz, díszítéshez:
3 dl  kakaós tejszínhab (A tejszínhez 2-3 evőkanál kakaót adtam, miközben felvertem)
csokoládé forgács
csokoládé rózsa, levelek


Elkészítés: A kerek piskótát három lapra vágom és elkészítem külön-külön a kétféle krémet. 
A fehér és az étcsokoládés krém is ugyanúgy készül: A tojásokat szétválasztom, vízgőz felett a tojások sárgáját a cukorral összemelegítem, közben folyamatosan kavargatom. A gőzről levéve robotgéppel fehéredésig keverem és félreteszem. A tojások fehérjét kemény habbá verem. Vízgőz felett megolvasztom a csokoládét a vajjal, hozzáadom a cukros tojássárgás krémet, jól elkeverem, majd a tojásfehérjés habot is hozzáforgatom. Végül a tejszínhabot is a csokoládés krémhez keverem. 
A tortalapokat megtöltöttem a fehér és az étcsokoládés krémmel, másnap kívülről kakaós tejszínhabbal vontam be és csokoládé forgáccsal, rózsával, levelekkel díszítettem.
This entry was posted on 9:49 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 megjegyzés:

On 10/25/2011 , Éva írta...

Nagyon finom lehet már az alaptortád is ettől a sok finom csokoládétól. Nagyon guszta!

 
On 10/25/2011 , Zsani írta...

Köszönöm! Nem egy fogyókúrás édesség az biztos, de néha belefér, főleg ha a családban mindenki imádja a csokit!:)

 
On 10/26/2011 , Wise Lady írta...

Jaj de szép lett! Ezerszer szebb és finomabb egy ilyen csodás torta, mint a most divatos cukorfondanttal borított tömény borzadály.

 
On 10/26/2011 , Zsani írta...

Köszönöm Wise Lady!:) Én is jobban szeretem, ezeket a hagyományos tortákat, a fondantosak inkább műalkotások.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...