Author: Zsani
•17:41
Néha szeretek kísérletezgetni, új ízeket kipróbálni, a hagyományos ételekbe egy kis változatosságot csempészni... De vannak olyan receptek, amin soha nem változtatnék, mert egyszerűen úgy jó, ahogy van és számomra pont úgy az igazi! Mint ez a porcukros gesztenyés kifli, amit anyum gyerekkoromban sokszor készített, ahogy az ő anyukája és talán a nagymamája is.  Amikor először készítettem felhívtam anyut, hogy diktálja le a receptet, mert szeretném meglepni a páromat, akinek a gesztenyés sütik a kedvencei, ráadásul én is annyira megkívántam, hogy muszáj lesz neki fognom:) A tészta összeállítása nagyon gyorsan ment, megtöltöttem a kifliket, majd alig vártam, hogy kisüljenek és megkóstoljam, hogy valóban sikerült -e. Be kell vallanom, hogy tartottam tőle, de nem azért, mert nehéz vagy bonyolult receptről lenne szó, egyszerűen csak azért, mert olyan finomnak és könnyűnek kellett lennie, mint amilyen az anyué:) Miután kisültek az aprósütemények újabb telefonálás következett, és lelkesen újságoltam az eredményt.:)
A gesztenyés kiflit azóta többször megsütöttem, de mindig eszembe jut a fenti kis történet. Hisz talán nem mindig az újdonságok, hanem a régi, bevált családi receptek az igazi kihívások!  

gesztenyés kifli tojás nélkül fotó

Gesztenyés kifli

Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg vaj/margarin
1,5 dl tejföl
3 evk. porcukor
2 dkg friss élesztő
csipet só
1 dl tej
Töltelék:
másfél csomag gesztenyemassza (+1 dl tej)
Hempergetéshez:
vaníliáscukor
porcukor

Elkészítés: 1 dl langyos tejhez kevés cukrot adok és belemorzsolom az élesztőt, 10 percre félreteszem. A gesztenyemasszát kb. 1 dl tejjel feltöröm, hogy puhább legyen. A lisztet csipet sóval és a vajjal elmorzsolom, hozzáadom a porcukrot, a tejfölt és a felfuttatott élesztőt. A hozzávalókból tésztát gyúrok és meleg helyen 30 percig pihentetem. A tésztát kb. 3-4 mm vastagra kinyújtom, pogácsaszaggatóval köröket szaggatok belőle. Mindegyik kör közepére rakok a gesztenyés töltelékből, feltekerem és kifli alakúra formázom. Sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 15 percig sütöm. Forrón vaníliás porcukorba hempergetem.

This entry was posted on 17:41 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 megjegyzés:

On 10/19/2011 , Névtelen írta...

Szia! Hány db tojás kell bele? Berni

 
On 10/19/2011 , Zsani írta...

Szia! Nem kell bele tojás!:)

 
On 10/19/2011 , Névtelen írta...

A leírás szerint igen, de a hozzávalók között nincs felsorolva. Bocsi, de elég amatőr sütő vagyok :(

 
On 10/19/2011 , Zsani írta...

Ne haragudj, elírtam, de azonnal javítom. Megszokásból írtam a tojást az elkészítésénél, de nem kell hozzá!

 
On 10/21/2011 , Éva írta...

Nagyon finom lehet így gesztenyével! Hasonló receptet ismerek de az dióval van. Egyszer kipróbálom, nagyon guszta!

 
On 10/21/2011 , Zsani írta...

Köszönöm!:) Érdemes kipróbálni, ha szereted a gesztenyés sütiket. Dióval töltöttet még nem készítettem (biztos finom), csak olyat, aminek a tésztájában volt a dió.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...