Author: Zsani
•11:20
A piskótatekercs az egyik legegyszerűbb sütemény - állítják a gyakorlott háziasszonyok.:)
Kezdő konyhatündéreknek pedig igazi mumus, hisz a piskótakészítés sem a legegyszerűbb feladat, persze itt nem cél a magas piskóta, pont ellenkezőleg, szép egyenletes vékony tésztát kell sütni. Ha a piskóta sütés sikerül, akkor jöhet a feltekerés, ami az egyetlen nehézsége ennek a süteménynek... Emlékszem, amikor először készítettem piskótatekercset, csak arra tudtam gondolni, hogy ne törjön el a piskóta, ne ragadjon le és egyáltalán meg lehessen tölteni, majd felszeletelve a vendégek elé tenni:) Azóta már tudom, hogy nem ördöngösség ezt a süteményt elkészíteni, hisz a jó piskóta recept és a gyors feltekerés a titka.
A következő receptben két újítás is van: a tojásokat nem szétválasztva, hanem egyben vertem fel, a másik újdonság pedig a pöttyökkel való díszítés (ötlet innen).  Először készítettem így piskótatekercset, de legközelebb is így fogom, úgy látszik teljesen felesleges a tojások szétválasztásával bajlódni, hisz így is finom, puha piskótát lehet sütni. 
Következzen a recept, néhány fázisfotóval és tanáccsal!

Pöttyös piskótatekercs

Fehér piskótánál, tojásonként 1 evőkanál lisztet és 1 evőkanál porcukrot számolunk, de a pontos mennyiség miatt jobbnak láttam dkg-ban megadni mértékegységet.
Az ötlet innen, de egyszerűbbnek láttam, ha kakaós tésztával a már szétterített masszát mintázom. 

Hozzávalók:
6 egész tojás
12 dkg porcukor
12 dkg liszt
1 mk. sütőpor
1/2 evk. kakaópor

Elkészítés:
Egy nagyméretű tepsit kibélelek sütőpapírral és a sütőt előmelegítem. A tojásokat és a cukrot egy mély tálba teszem,  robotgéppel, magas fokozaton, legalább 15 percig verem. (Ennyi idő után, szép, magas habot kaptam, a tál majdnem tele volt.)

piskótatekercs készítése fotó

 A lisztet elkeverem a sütőporral, és több adagban hozzászórom a tojáshabhoz. Robotgéppel (alacsony fokozat) jól eldolgozom, hogy sima piskótamasszát kapjak. A masszából 3-4 evőkanálnyit meghagyok, majd a maradék masszát a tepsibe öntöm és egyenletesen elkenem. A meghagyott piskótatésztához hozzákeverem a kakaót, kis kanál segítségével pöttyöket rakok a sima tésztára. Arra vigyázzunk, hogy nagyon kevés kakaós tésztával dolgozzunk, inkább kenjük szét a pöttyöket!

piskótatekercs készítése fotó

Előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 10 percig sütöttem, tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült-e. Nem szabad sokáig sütni, mert könnyen kiszárad a piskóta!
A kész piskótát még forrón egy konyharuhára borítottam és a hosszabbik oldalánál kezdve, sütőpapírral együtt feltekertem. Így hagytam kihűlni.
A kihűlt piskótát kitekerjük, lehúzzuk róla a sütőpapírt, és ugyanezt ez oldalt megkenjük lekvárral, vagy bármilyen más töltelékkel. Feltekerjük, porcukorral meghintjük, hosszú tálra tesszük és szeletelve kínáljuk!
pöttyös csokoládés piskótatekercs fotó
This entry was posted on 11:20 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...