Author: Zsani
•10:19
Most pedig következzen a rétes készítése lépésről lépésre...:) Nem, ennyire lelkes még nem vagyok, talán majd egyszer:D Nagyon szeretem a réteseket, legyen sós vagy édes, reggelire vagy ebéd után, teljesen mindegy, csak finom legyen! Szerencsére, manapság gyakrabban kerülhet az asztalra, hisz elég jó minőségű réteslapokat lehet kapni, (bár már készítettem leveles vajas tésztából is) így csak a tölteléket kell elkészíteni, ami ízlésünk szerint, szinte bármi lehet. A hagyományos mákos, túrós rétesek mellett nagy kedvencem a káposztás, a rizses, pudingos illetve a túrós-gyümölcsös rétes is. Most szilvás rétest készítettem, a töltelékbe került még fahéj, szegfűszeg és egy kis gyömbér is. Isteni illata volt miközben sült, így nem véletlen, hogy eszembe jutott egy újságcikk, amit kezdő konyhatündéreknek, illetve főzni nem tudó hölgyeknek ajánlottak. A cikk írójának pasifogó biztos tanácsa a következő: ha randi előtt értünk jön szívünk választottja, előtte forraljunk tejet, vaníliás cukorral és fahéjjal, így finom süti illat lengi majd be a lakást, amiből arra a következtetésre fog jutni lovagunk, hogy bizony házias és feleségnek való hölgyet sikerült kifognia.:) Akkor is jót nevettem az írás elolvasása után, mert nem hiszem, hogy ilyen egyszerű lenne.  Egy idő után biztos gyanússá válna, hogy ugyan süti illat van, de a sütemény mindig elfogyott:D 
Ennek a rétesnek az elkészítése viszont majdnem olyan egyszerű, mint tejet forralni, így kezdő konyhatündéreknek én inkább ezt a receptet adnám ,,jó tanácsként".:)



Illatos szilvás rétes (2 rúd réteshez)

Hozzávalók:
6 db réteslap
1 kg szilva
10 dkg édes morzsa (pl babapiskóta reszelve, nálam: darált zabpehely)
3-4 evőkanál cukor
5 dkg rumba áztatott mazsola
őrölt gyömbér
őrölt fahéj
őrölt szegfűszeg
2-3 evőkanál olaj/olvasztott vaj
sütőpapír

Elkészítés: A szilvát kimagozom, kis kockákra vágom és egy nagy tálba teszem, a mazsolát lecsepegtetem. Édes morzsát készítek,  ledarálom a kekszet vagy a babapiskótát (most zabpelyhet használtam), ízlés szerint hozzáadom a fahéjat, a gyömbért és a szegfűszeget, majd a cukrot is. A fűszeres édes morzsát és a mazsolát a felkockázott szilvához öntöm és jól összekeverem. Egy rúd réteshez 3 lapot használtam fel. Az első réteslapot nedves konyharuhára fektettem, megkentem olvasztott vajjal, a következő réteslappal befedtem, ismét megkentem vajjal, újra réteslap következett majd megint kenés. Így 3 réteslap került egymásra, majd következett a töltés. A töltelék felét a tészta aljától kb. 5 cm távolságra hosszan szétterítem, vigyázva, hogy a két végén is maradjon néhány centi üresen. A tészta alján hagyott üres részt a töltelékre ráhajtom, majd a konyharuha segítségével szorosan feltekerem, úgy, hogy a hajtás kerüljön az aljára. A tészta végeit behajtom és sütőpapírral bélelt tepsibe teszem a rétest, tetejét is megkenem olvasztott vajjal. A maradék réteslapokat is ugyanígy megtöltöm. A réteseket előmelegített sütőben, közepes hőfokon rövid idő alatt szép pirosra sütöm.
Langyosan, porcukorral meghintve tálaljuk.



This entry was posted on 10:19 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 9/16/2011 , Unknown írta...

Mijen gusztusosan néz ki.Tetszik nagyon.

 
On 9/16/2011 , Zsani írta...

Köszönöm!:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...