Author: Zsani
•19:28
Régóta szerettem volna Nagyváradra ellátogatni, sokszor hallottam, hogy milyen szép hely és hogy mennyi látnivaló van a városban. Indulás előtt próbáltam némi információt szerezni a netről, de a múzeumok és a nevezetességek felsorolásán kívül nem sok mindent találtam. Néhány vendéglátóhelynek ugyan van honlapja, de mint kiderült nem túl gyakran frissítik, így az árak, illetve minden más már rég nem aktuális. Ennek ellenére, internetről kinéztem két cukrászdát, mely sütikínálata ígéretesnek tűnt. A gasztro vonalon maradva szerettem volna még kürtőskalács sütéshez formát/eszközt vásárolni..:)
Szombat reggel el is indultunk Nagyváradra a főbb látnivalók GPS koordinátáival (eltévedni már nem fogunk) és több üveg behűtött ásványvízzel.
A  határnál csak a személyi igazolványt kérték el, így viszonylag hamar beértünk a városba. A parkolás érdekes volt, először nem találtuk a parkolóórát, utána kiderült, hogy pénzt ugyan váltottunk, de nincs aprónk, az automata pedig nem fogadja el a papírpénzt. Egy helyi üzletben akartunk pénzt váltani, ahol mondták, hogy felejtsük el, mert itt senki nem nézi a parkolójegyeket és valóban egyik kocsin sem volt..:)
Egész nap sétálgattunk, megnéztük a nagyváradi nevezetességeket és természetesen rengeteg fotót készítettem. Ebédelni egy pizzériába ültünk be, a megszokottnál nagyobb pizzát hoztak ki mindenkinek (egy fél bőven elég volt), finom volt, bár kicsit más mint amiket eddig itthon ettem. A cukrászdák viszont némi csalódást okoztak, az egyikben néhány süti árválkodott a pultban (rigó jancsi, krémes, pogácsa), így le sem ültünk, hamar távoztunk,  a másik cukrászda pedig egyszerűen nem volt a címen.:)
Már este volt, mikor hazafele tartottunk és a kocsiból megláttam egy kirakatot, ahol cukrászsütik sorakoztak. Rögtön megálltunk, bár többen állították, hogy biztos rosszul láttam:)
Most következzenek a sütis fotók, hamarosan felteszem a többi képet is!
sütemények a nagyváradi cukrászdában fotó
Sütemények a cukrászdában

sütemények a nagyváradi cukrászdában fotó
Sütemények a cukrászdában
sütemények a nagyváradi cukrászdában fotó
Sütemények a cukrászdában

A sütemények meglepően nagyok voltak, az árak felett jól látható  a súlyuk is. Itthon tapasztalatom szerint általában 7-9 dkg-osak a sütemények és minél finomabbak annál drágábbak és kisebbek is az adagok. Persze nem desszerttel kell jól lakni, de egy bizonyos ár felett, engem már elgondolkodtat, hogy megéri -e cukrászdába járni vagy kísérletezzek itthon:)
Másnap ebédhez fogyasztottuk a sütiket, de előtte lefotóztam mindet, legalább barátkozom az új gépemmel!:)


tejszínes-gyümölcsös sütemény fotó
Fehér és kakaós piskóta közt tejszínes gyümölcskrémek

tejszínes-gyümölcsös sütemény fotó
Ugyanaz mint az előző kakaós piskótás, csak fehér piskótával

gyümölcsös kocka edit
Kakaós piskóta, tejszínes krémmel gyümölcsdarabokkal


gyümölcsös kocka fotó
Ugyanaz mint az előző sütemény


citromos sütemény fotó
Fehér piskóta vajas citromkrémmel



csokis-kávés sütemény cukormázzal fotó
Csokis és kávés krémmel töltött, kakaós piskóta és mézes lapok

csokoládés-kávés sütemény cukormázzal fotó
Ugyanaz mint az előző sütemény




grízes mézes krémes sütemény szilvalekvárral fotó
Mézes lapok közt szilvalekvár és grízes-vajas krém

grízes mézes krémes sütemény szilvalekvárral fotó
Ugyanaz mint az előző sütemény
This entry was posted on 19:28 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...