Author: Zsani
•19:42
Amikor először találkoztam ezzel a recepttel, annyira megtetszett, hogy egy receptgyűjtőoldalra be is küldtem karfiolpuffancs néven. Nagyon népszerű lett, azóta sok helyen találkoztam már vele. Azért is szeretem, mert ez a zöldségfasírt könnyen elkészíthető és variálható, cukkiniből vagy kelkáposztából is készítettem már. A cukkinis változathoz fokhagymát, a kelkáposztáshoz a fokhagymán kívül még köménymagot is szoktam tenni.

karfiolfasírt párolt rizzsel fotó


Karfiolfasírt

Hozzávalók:
50 dkg karfiol
3 tojás
3 evőkanál liszt
kb. 5 dkg zsemlemorzsa
só, bors
apróra vágott petrezselyem
olaj a sütéshez

Elkészítés: A karfiolt sós vízben megfőzöm és villával összetöröm, sózom, borsozom, apróra vágott zöldpetrezselyemmel ízesítem. Hozzáadom a tojásokat, jól elkeverem, majd a lisztet és annyi zsemlemorzsát, hogy formázható masszát kapjak. Vizes kézzel kis golyókat formázok, zsemlemorzsában meghempergetem és bő forró olajban kisütöm.
Önmagában is finom, most párolt rizzsel tálaltam.
Párolt rizs: A megmosott, megszárított rizst kevés olajon megpirítom, felöntöm kb. kétszeres mennyiségű vízzel (két ujjnyira lepje el a víz a rizst). Fűszerezem, majd lefedem, ha felfőtt leveszem a tűzhelyről és fedővel együtt előmelegített sütőbe teszem. Közepes fokozaton addig párolom a rizst, amíg puha nem lesz, ezt követően fedő nélkül egy - két percig még a sütőben hagyom.
This entry was posted on 19:42 and is filed under , , , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 6/15/2011 , Ottis írta...

Nagyon ötletes, kipróbálom én is!

 
On 6/16/2011 , Zsani írta...

Remélem ízleni fog, esetleg fokhagymát is lehetne hozzáadni, de nálunk nem mindenki szereti úgy:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...