Author: Zsani
•16:34
Remélem, még nem unjátok az epres édességeket!:)Ezt a tortát néhány hete készítettem édesanyám születésnapjára.
A torta alapötletét a kinder pingui sütemény receptje adta. Mivel az ünnepelt a gyümölcsös tortákért rajong, ezért a kinder szelet receptjét kissé átalakítottam. A süteménnyel ellentétben a tortához fehér piskótát készítettem, a tejszínes krémbe epret tettem, az étcsokoládét pedig fehércsokival helyettesítettem. A kész tortát halvány lila tejszínes krémmel vontam be és cukorgyöngyökkel díszítettem.
A lila színt feketebodza sziruppal sikerült elérnem, amit eddig csak díszítésre használtam. Kár, hogy hamarabb nem jutott eszembe a sziruppal való színezés, például amikor cupcake -t sütöttem, de majd legközelebb..:)


epres születésnapi torta fehér csokoládéval

Epres fehércsokis torta

Hozzávalók: (24 cm-es tortaformához)
4 tojásból sütött piskóta kettévágva
Epres krém:
5 dl tejszín
kb. 50 dkg eper
1 cs. étkezési zselatin
méz/porcukor ízlés szerint
Fehércsokis réteg:
20 dkg fehércsokoládé
15 dkg vaj
1-2 evk. tej
2 evk. olaj
Díszítés: 
2-3 dl tejszín felverve
színezéshez: feketebodza szirup
cukorgyöngy


Elkészítés: A zselatint a tasakon lévő utasítás szerint készítem el, folyadékban feloldom és az összetört eperhez öntöm. A tejszínt kemény habbá verem és hozzáadom az epres zselatinos keveréket. Az epres krémet két részre osztom. Az egyik piskótalapot kapcsos tortaformába teszem és rákenem az epres krém felét, majd a hűtőbe teszem. Közben a fehércsokis réteget is elkészítem. A csokoládét gőz fölött megolvasztom a tejjel, majd hozzáadom a többi hozzávalót is, elkeverem, egynemű krémet kell, hogy kapjak. Ha a csokoládés krém kihűlt, rákenem az epres rétegre és újra visszateszem a hűtőbe. Amikor a csokoládékrém is megszilárdult a maradék epres krémet egyenletesen elkenem rajta, majd a másik piskótalappal befedem. Egy napot hagyom a hűtőben állni, másnap felvert tejszínnel bevonom, díszítem.

epres születésnapi torta fehércsokoládéval
This entry was posted on 16:34 and is filed under , , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...