Author: Zsani
•18:54
A korábban említett születésnapra nem csak tortával készültem, hanem ebéddel is.  Szederkrémleves, citromos - rozmaringos csirke és tejszínes rakott burgonya volt a menü. Minden nagyon finom volt, a második fogás különösen, de sajnos fotók most nem készültek. 
A husi annyira jól sikerült, hogy elhatároztam, hogy bátrabban fogok kísérletezni a fűszerekkel. Így született meg a hétvégi chilis-mézes sült csirke. 


chilis-mézes csirkecombok sült burgonyával fotó

Chilis - mézes csirke
Mennyiségeket nehéz írnom, nem mértem a fűszereket.

Hozzávalók:
csirkecomb/ szeletelt csirkemell
bors
olívaolaj
1 db lime/citrom leve 
3 evőkanál méz
1-2 tk. őrölt chilipaprika
2-3 gerezd fokhagyma reszelve

Elkészítés:
A csirkehúst alaposan megmosom. Az olajat, a citrom kifacsart levét, a mézet és a fűszereket jól összekeverem. A kész páccal bekenem a husikat (néha lefedve hűtőbe is teszem, így jobban átjárják a fűszerek). Ezt követően tepsibe rendezem kevés vizet öntök alá (kb.1 dl) alufóliával letakarom, és előmelegített sütőbe rakom. Ha a hús megpuhult leveszem a fóliát és szép pirosra sütöm, közben locsolgatom az alatta lévő páccal.
Kockára vágott sült krumplit ettünk hozzá, de kukoricás rizzsel is finom.

chilis-mézes csirkemell sült burgonyával fotó

Citromos - rozmaringos  csirke

Hozzávalók:
olívaolaj
1 citrom kifacsart leve
só, bors
2-3 gerezd fokhagyma
rozmaring
majoranna
petrezselyem
kevés sör

Elkészítés:
Az elkészítés ugyanaz, mint a chilis - mézes csirkénél.  Amikor levettem az alufóliát a husiról, még kevés sörrel meglocsoltam, majd pirosra sütöttem. 
Nagyon finom tejszínes rakott krumpli a legjobb hozzá.
This entry was posted on 18:54 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...