Author: Zsani
•19:46
Évekkel ezelőtt kóstoltam először a mézes kókuszkockát, nagyon ízlett, jobban mint a megszokott piskótás verzió. A napokban valamilyen mézes sütit akartam készíteni és akkor jutott eszembe, de a recept már nincs meg, így ismét az interneten kezdtem keresgélni. Az eredeti leírás szerint csokoládé mázba majd kókuszreszelékbe kell hempergetni. Mivel krémes süteményt terveztem, ezért inkább kettévágtam és egy gyors vaníliakrémmel töltöttem meg. Így is nagyon finom lett!

Az eredeti recept  Andinál olvasható! 

mézes szelet vanília krémmel fotó

Mézes szelet


Hozzávalók:
Tészta:
40 dkg liszt
1 tasak sütőpor
8 dkg vaj/margarin
30 dkg kristálycukor
1 tasak vaníliás cukor
2 tojás
3 evőkanál híg méz
2 dl tej

Krém:
1 cs. vanília pudingpor
3 dl tej
10 dkg porcukor
10 dkg vaj
+ baracklekvár (el is maradhat) 

Elkészítés:
Tészta: A lisztet a sütőporral összekeverem. A vajat, a cukrot, a vaníliás cukrot és a tojásokat habosra keverem, majd hozzáadom a mézet, apránként a lisztes keveréket és a tejet is. Egy kisméretű tepsit kibélelek sütőpapírral és beleöntöm a kész masszát. Előmelegített sütőben tűpróbáig sütöm. Ha kész, tálcára teszem és hagyom kihűlni.
Krém: A pudingport 3 dl tejben megfőzöm,  majd gyakori kevergetés mellett kihűtöm. A vajat a porcukorral, és a vanília pudinggal habosra keverem, úgy, hogy a pudingot kanalanként adom hozzá, hogy szép sima krémet kapjak.

Összeállítás:
A mézes tésztát kettévágom, megkenem baracklekvárral (el is maradhat), majd rákenem a vaníliakrémet, de hagyok belőle a bevonáshoz is. A tetejére simítom a maradék krémet és megszórom csokidarával.
This entry was posted on 19:46 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...