Author: Zsani
•20:36
Szeretem a gyümölcsös pitéket, egyszerűek és könnyűek, túl bonyolítani sem kell, mégis mindig el fogy az utolsó szeletig. Régebben tepsiben sütöttem, újabban a gyümölcstortaformát használom hozzá, de tervezem, egy kerek piteforma beszerzését is. Ugye a konyhai felszerelésekből sosem elég.. 


A receptnél ugyanazt a tésztát használtam, amit a meggyes pitéhez, nagyon szeretem, puha, nem morzsás, nem  nehéz és nem szárad ki, a legjobb pitéhez való tészta amivel eddig talákoztam. Az almás tölteléket fahéjjal ízesítettem, de gyömbérrel, reszelt narancshéjjal, kevés mazsolával is finom lesz.


Almás pite (27 cm-es formában)

Hozzávalók:
Tészta:
23 dkg liszt
1 mk. sütőpor
1 tojássárga
12,5 dkg vaj/margarin
8 dkg tejföl
2-3 evőkanál porcukor
csipet só
Töltelék:
1 kg közepes méretű alma
őrölt fahéj ízlés szerint
kb. 3 evőkanál cukor

Elkészítés: Tészta: A lisztet, csipet sóval, sütőporral elkeverem, majd a margarinnal elmorzsolom. A tojássárgát a cukorral és a tejföllel összekeverem, majd az egészet a liszthez öntöm és tésztát gyúrok belőle. A tésztát hűtőbe teszem. Almás töltelék: Az almát meghámozzuk, nagy lyukú reszelőn lereszeljük, a cukorral, fahéjjal összekeverjük és egy lábasban puhára pároljuk, majd hagyjuk hűlni. A tésztát két részre osztom, és a tepsi/forma méretének megfelelő nagyságúra kinyújtom. Az egyik lapot a tepsibe/formába teszem, ráöntöm az almás tölteléket, eligazgatom, majd befedem a másik lappal. A pite tetejét lekenem tojásfehérjével, villával hullámokat, mintákat rajzolok a tetejére. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 25 perc alatt szép pirosra sütöttem.

This entry was posted on 20:36 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...