Author: Zsani
•20:22
Évekkel ezelőtt sütöttem először zebratortát, már el is felejtkeztem róla, de néhány napja valamilyen márványos sütit szerettem volna készíteni és akkor ugrott be ez az édesség. Igaz, nem márványos, hanem "csíkos", nagyon mutatós, egyszerű és finom. Ha jól emlékszem Macikonyha blogján találtam rá a receptre.
Egy nagyon gyors epres krémet készítettem hozzá, ami el is maradhat, de nekem jobban ízlik krémmel, ha süti, akkor legyen habos-krémes... szerintem.:)




Eperkrémes zebratorta

Hozzávalók: 
5 tojás
25 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
125 ml langyos víz 
250 ml étolaj
 375 g liszt 
1 cs sütőpor 
2 evőkanál  kakaópor

Elkészítés: A tojások sárgáját a cukorral és vaníliás cukorral habosra keverem, utána hozzáadom a vizet és az olajat. A sütőporral elkevert lisztet kanalanként hozzákeverem, végül a keményre felvert fehérjéket óvatosan beleforgatom. A tésztát megfelezem és az egyik feléhez hozzákeverem a kakaóport.
Egy kapcsos tortaformát vajjal kikenek, kilisztezek, a közepére teszek két evőkanál fehér tésztát, majd rá 2 evőkanál kakaós tésztát, így folytatom, amíg a tészta el nem fogy. A tésztát nem kell elkenni,  hagyni kell hogy magától terüljön. Előmelegített sütőben (légkeveréses), 160 fokon kb. 50 percig sütöm.

Az epres krémhez csupán tejszínt (kb. 4 dl-t) és dzsemet használtam. Néhány napja, nagyon jó minőségű eperdzsemet vettem a Lidlben, 75 százalékos gyümölcstartalmút, nagyon sűrű, tele gyümölccsel, ebből maradt ki néhány evőkanálnyi, amit a felvert tejszínhabhoz kevertem. Ennyi az egész. 









This entry was posted on 20:22 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...