Author: Zsani
•16:46


Hétvégén végre gyümölcsfagylaltot készítettem! A vanília fagylalt receptjéből indultam ki, a végeredmény nagyon finom és krémes fagylalt lett. Fagyasztott szederből készítettem, így nem kellett órákig várnom, hogy a tojásos alap lehűljön.:) Cukor helyett Xukrot tettem bele és a legvégén egy kevés folyékony édesítőt is, mivel a szeder elég savanyú volt. Érdemes készítés közben kóstolgatni és ha szükséges még cukrot, vagy édesítőt tenni hozzá. (Fagyosan kevésbé lesz édes az íze, így én mindig direkt édesebbre készítem.)



Szederfagylalt

Hozzávalók:
45 dkg fagyasztott szeder
4 tojássárga
2 dl tej
4 dl tejszín
20 dkg Xukor (ha szükséges még édesítsük)

Elkészítés: A Xukrot a tojássárgával fehéredésig keverem, felöntöm tejjel és gőz felett sűrűre főzöm. A főzött krémet langyosra hűtöm, majd összekeverem a fagyasztott szederrel és az egészet összeturmixolom. A tejszínt kemény habbá verem, a hideg, szedres krémhez forgatom és az egészet fagylaltgépbe teszem. A fagyigépből kivéve néhány órára fagyasztóba teszem,  hogy gombócolható legyen.

Megjegyzés: A turmixolt, szedres krémet szitán át is törhetjük, a szedermagok miatt.
This entry was posted on 16:46 and is filed under , , , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 8/22/2012 , Éva írta...

Fénypostával nem küldenél egy kis kóstolót? Nagyon elfogadnám most!:-)) Nagyon jól néz ki és a szedret imádom!

 
On 8/24/2012 , Zsani írta...

Éva, én is nagyon szeretem a szedret, igazából minden gyümölcsöt.:) Persze, hogy küldenék:D

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...