Author: Zsani
•19:01
A balkon-kert  összefoglalójával nagyon elcsúsztam, kb. egy hónapja kellett volna megírnom. Mentségek helyett inkább mesélnék, olvassátok és okuljatok!:)


A legnagyobb attrakciónk az eper cserépben nevelése lett volna. Nagyon gyorsan fejlődtek a palánták, virágzott is az eper, és termés is lett rajta. De mennyi?:) Ha jól emlékszem 30 palántát vettünk (közben volt ami nem maradt meg) és ebből lett kb. egy maroknyi eper. Nagyon kicsik és nagyon savanyúak, de a színük fantasztikus volt, úgy nézett ki, mintha műeper lenne. Voltak olyan tövek is, amik nem virágoztak, azon természetesen eper sem lett. Tápoldattal próbálkoztunk, de hiába, az eprek nem nőttek meg, pedig nagyon sokat locsoltam őket. Igazából csüngni sem csüng, de gyönyörűek a levelei, ennyi pozitívum van, amit meg tudok említeni. Nem tudom, hogy próbálkozunk -e még vele, várom a tanácsokat, fajtákat illetően is, illetve, hogy mit kellett volna másképp csinálnunk.




A fűszernövényekben viszont nem csalódtam, ültettem kétféle petrezselymet, majorannát, oreganot, metélőhagymát, mentát és levélzellert. Mindegyik nagyon szép, gyorsan nőnek (kivéve a majorannát) és nincs gond velük, csak locsolgatni kell őket. Az oregano érzi a legjobban magát, fogok még ültetni néhány cseréppel, legalább lesz  némi sikerélményem is.:)


Ültettem még levendulát, de még csak néhány centis, ha megmarad, majd fotó is lesz róla. A licsi is elképesztően gyorsan nő, pedig csak locsoljuk, nem kap tápoldatot. A paradicsomot, paprikát nemrég ültettük át dézsába, remélem, hogy nőni fog és lesz rajta termés nyár végére. Balkonparadicsom is van közte, ami kicsit gyanús, mert mintha nem akarna nőni. Ha van tippetek, hogy mitől fejlődne jobban írjátok meg! Ez az első próbálkozásom, remélem jól végződik!

This entry was posted on 19:01 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 megjegyzés:

On 7/07/2012 , Éva írta...

Pedig arra gondoltam hogy elmegyek segíteni az eper szüretelésénél!:-))
Lehet hogy a fényt nem úgy kapták ? Annyi mindentől függ, eperrel nem de paradicsommal már én is próbálkoztam. Hihetetlen nagyságra felnyúlt de termés alig volt rajta. A fűszernövény szerintem ami leginkább talán elviseli a balkonon való termesztést! Ne add azért fel jövőre csak ami most sikerült abból ültessél, hogy ne vegye el a kedved a kertészkedéstől a kudarc!

 
On 7/08/2012 , Kati írta...

A fűszernövények nálam is nagyon szépek, a balkonparadicsomjaim, és a paprikáim is.

 
On 7/10/2012 , Zsani írta...

Éva!
Nem adom fel, végülis kísérletnek indult az egész.:) Az epret egész délután sütötte a nap, így nem is értem, talán valamilyen plusz speciális táp kellett volna neki. Számítottam kudarcokra is, most már jobban értem, amikor sokan bosszankodnak a rossz termés miatt.:)) Remélem, hogy a paradicsom nem fog nekem is felnyúlni, bár most még nőni sem igazán akar.:)

Kati!
A fűszernövényeknek én is nagyon örülök. A balkonparadicsom és a paprika még elég kicsi, remélem, hogy megfognak nőni és lesz rajta termés is:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...