Author: Zsani
•14:13
kókuszkocka vizes piskótából fotó


Egyszerű és nagyon finom sütemény, azt hiszem senkinek nem kell bemutatni.:) Nálunk mindig  fehér piskótából készül, de kevert mézes tésztából is nagyon finom. Az utóbbi már szerepelt a blogomon, igaz, nem csokoládémázba mártva, hanem vanília krémmel töltve. (A mézes szelet receptjét itt találjátok! ) Most nem tértem el az eredeti recepttől, a piskótát kockára vágtam, csokoládéba mártottam, majd kókuszreszelékbe hempergettem. Nagyon gyorsan elfogy mindig, pedig másnap is finom, puha maradna.:)
A receptben cukor helyett Xukrot használtam, de az arányokon nem módosítottam. A piskóta így is, szép magas lett és az íze sem tér el a hagyományos változattól.

Kókuszkocka (vizes piskótából)

Hozzávalók:
Vizes piskóta:
4 tojás
4 evőkanál forró víz
20-25 dkg PorXukor (mindig kevesebbet teszek bele)
20 dkg liszt
1 citrom
kevesebb mint fél csomag sütőpor
Csokoládémáz:
3 evőkanál kakaó
25 dkg Xukor
25 dkg vaj
8 evőkanál tej
kb. 0, 5 dl rum
Hempergetéshez:
1 csomag kókuszreszelék

Elkészítés: Vizes piskóta: A tojásokat kettéválasztom, a lisztet a sütőporral elkeverem. A tojások sárgáját a Xukorral habosra keverem kb. 15 perc alatt, kanalanként hozzáadom a forró vizet és ezzel is 10 percig keverem.  A tojások fehérjéből kevés citromlé hozzáadásával kemény habot verek.  (A hab akkor jó, ha már szinte vágható.) A tojássárgás masszához hozzászitálom a sütőporos lisztet, jól elkeverem, majd a tojások keményre vert habját több részletben óvatosan beleforgatom a masszába. A sütőt előmelegítem, egy kis méretű tepsit sütőpapírral kibélelek és belesimítom a piskótamasszát. Közepes hőmérsékleten tűpróbáig sütöm, kb. 35 perc. A piskótát rácson hagyom kihűlni, majd kockára vágom.
Csokoládémáz: A máz hozzávalóit egy kisebb lábasba teszem, alacsony tűzön, folyamatos kavargatás mellett néhány perc alatt összefőzöm őket. Ha túl sűrű lenne kevés tejjel vagy rummal hígítom.
A piskótakockákat egyenként belemártom a csokoládémázba, majd kókuszreszelékbe forgatom őket. Tálcára teszem a kókuszkockát és hagyom, hogy a máz megszilárduljon.

Megjegyzés: A vizes piskóta alaprecept nagyon jól használható más süteményekhez is, ahol hagyományos fehér piskótát kell sütni.
This entry was posted on 14:13 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 5/23/2012 , Gizi írta...

Nagy kedvenc nálunk is, bármelyik tésztával készítem. Régebben minden ünnepre megsütöttem, aztán valahogy elmaradt. Most bizony szívesen megkóstolnám.:)

 
On 5/23/2012 , Zsani írta...

Ideje lesz akkor megsütnöd! Mi is nagyon szeretjük, de valamiért nálunk is ritkábban készül.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...