Author: Zsani
•9:14

Eddig valamiért nem esett szó róla, de jó ideje fent van a blogom (és én is) a Facebook oldalán. A blogomat itt találjátok: Mézes Otthon Facebook.  Nemrég az Édességrajongók klubjában, Gaby játékra hívott minden tagot, a csoport születésnapjának alkalmából! A versenyen két kategóriában is indultam, névbetűs és kreatív édességgel. Mivel a blogomat Csupa Csokiként kezdtem el írni, így könnyű dolgom volt a névbetűs versenyben. A kreatív finomságoknál két feltétel volt, kókusz és sajt szerepeljen a receptben. Így születtek ezek a profiterolok, fehér csokoládés krémmel és kókuszkrémmel, ti melyiket választanátok?:) 
A profiterolokat vegyesen töltöttem meg a kétféle krémmel, ha csupán az egyik töltelékkel szeretnénk készíteni, duplázzuk a krém hozzávalóit.


Csupa Csoki profiterolja

Duplán csokis profiterol, kizárólag csokoládéimádóknak!  A fánkokat fehér csokoládés krémmel töltöttem, étcsokoládé mártással tálaltam és természetesen a kedvenc gyümölcsöm, az eper sem maradhatott el. Jó étvágyat!:)

Hozzávalók:

Fánktésztához:
5 egész tojás
20 dkg liszt
10 dkg vaj/margarin
1 mk. só
1 evk. cukor  (el is maradhat)
2 dl víz
Fehér csokoládés krém
2 dl tej
1,5 dkg keményítő
5 dkg fehér csokoládé
1-2 evőkanál mascarpone
Csokoládés öntet:
1 dl tejszín
10 dkg étcsokoládé

Elkészítés: Fánktészta: Egy kisebb fazékban megmelegítem a vizet, hozzáadom a sót és beledarabolom a vajat. Addig főzöm, amíg a vaj el nem olvad, majd egyszerre hozzáadom a lisztet is. Addig kavargatom, amíg összeáll és elválik a lábas falától. A tűzről levéve egyenként hozzákeverem az egész tojásokat, végül a cukrot. A cukor el is maradhat, de én jobban szeretem, ha kevés cukrot is teszek a tésztába.
Egy nagy tepsit kibélelek sütőpapírral és kanállal apró halmokat formázok a tésztából. Kb. 15 percig magasabb fokozaton, majd 5-10 percig alacsony fokozaton ropogósra sütöm. Közben nem szabad a sütőt nyitogatni.
Amíg sülnek a fánkok elkészítem a krémet. Fehér csokoládés krém: A keményítőt elkeverem a tejjel, felteszem főzni, ha besűrűsödött leveszem a tűzről. Még forrón beletördelem a fehér csokoládét és elkeverem, hogy jól elolvadjon. Ha kihűlt néhány evőkanál mascarpone sajtot keverek hozzá.
Csokoládémártás: Gőz felett megmelegítem a tejszínt és beletördelem a csokoládét. Addig kevergetem, amíg el nem olvad a csoki, a tűzről levéve langyosra hűtöm.
A fánkokba csillagcső segítségével lyukat fúrok és megtöltöm őket a krémmel, csokoládéöntettel, tejszínhabbal és eperrel tálalom.


 Kókuszkrémmel töltött profiterol

Hozzávalók:

Fánktészta: lásd előző receptnél

Csokoládémártás: lásd előző receptnél

Kókuszkrém:
2 dl tej
1 evőkanál keményítő
5 dkg kókuszreszelék
½ csomag vaníliás cukor
2-3 evőkanál cukor
2 evőkanál mascarpone

Elkészítés: A kész fánkokat a következő krémmel töltöm meg: A keményítőt elkeverem a hideg tejjel és elkezdem melegíteni. Közben hozzákeverem a kókuszreszeléket, a cukrot és a vaníliás cukrot, sűrű krémet főzök belőle. Ha kihűlt hozzákeverek néhány evőkanál mascarpone sajtot. A fánkokba csillagcső segítségével lyukat fúrok és megtöltöm őket a kókuszkrémmel, csokoládéöntettel és tejszínhabbal tálalom.


This entry was posted on 9:14 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 5/16/2012 , Névtelen írta...

Muszáj választani?:) Én mindkettőt szívesen megkóstolnám!
Anna

 
On 5/17/2012 , Zsani írta...

Anna, nem muszáj!:) Én mindkettőt megkóstoltam.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...