Author: Zsani
•13:29
Nyáron grillezéshez mindig készítettem pizzakenyeret, ami nem más, mint pizzatészta kis lepényként megsütve. Rozmaringos-fokhagymás olívaolajjal megkenve, vagy paradicsommal és sajttal töltve... imádtuk.:) A grillszezon hamar elmúlt és bár gondoltam rá, hogy sütőben is lehetne készíteni hasonló kis lepényeket, soha nem próbáltam ki. Nemrég viszont olvastam Limaránál, hogy tűzhelyen, serpenyőben készít lepénykenyeret. Gondoltam kipróbálom, rossz nem lehet!:) Azóta többször készítettem, az alapja mindig a megszokott pizzatészta és valóban nagyon finom. Gyorsan elkészül, (ha a kelesztési időt nem számoljuk) sokféle feltéttel variálható, akár a pizza. Nekem legjobban fokhagymás tejföllel és lilahagymával ízlik, kicsit hasonlít így a lángosra:) Töltve még nem próbáltam, pedig biztos, hogy ezzel a módszerrel is működne, nemcsak grillen.


Lepénykenyér (pizza tésztából)

Hozzávalók: (6 darabhoz)
50 dkg liszt
1 csomag szárított élesztő
1 kiskanál cukor
1,5 kiskanál só
3 dl langyos víz
3 evőkanál olívaolaj

Elkészítés:
A hozzávalókból néhány perc alatt tésztát gyúrok, és meleg helyen kelni hagyom kb. 1 óráig. Ha a tészta megkelt 6 egyforma gombócot formázok belőle, majd lisztezett deszkán vékonyra elnyújtom őket. Egy teflon serpenyőt felforrósítok és egyenként megsütöm benne a lepényeket. Ha a lepénykenyér elkezd hólyagosodni, megfordítom, hogy a másik oldala is megsüljön.
Melegen fokhagymás tejföllel, sajttal kínálom.
Megjegyzés: a sima lisztet kenyérliszttel helyettesítettem, nagyon finom lett.
This entry was posted on 13:29 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 12/08/2011 , Éva írta...

Nagyon guszta ! Szerintem már én is kipróbáltam és nekem is azt volt a véleményem hogy sokkal jobb így edényben mint a sütőben és valóban mint a pizza olyan!

 
On 12/08/2011 , Zsani írta...

Éva szerintem is nagyon jó módszer, bár anyum szerint nem új, gyerekkorában a mamája készített így lepényeket kenyértésztából.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...