Author: Zsani
•15:59
Szeretek pizzát sütni, mert a tésztát nagyon hamar össze lehet állítani, a feltéteket is sokféleképpen szoktam variálni és mindig hamar elfogy.:) Egy dolgot nem szeretek benne, hogy várni kell, hogy megkeljen a tészta. Ezért, úgy szoktam, hogy reggel elkészítem a tésztát, így ebédig vagy délutánig van ideje kelni. Minél tovább kel a pizzatészta annál finomabb lesz a végeredmény!
Nálunk mindenkinek megvan a kedvence, párom az ananászosért rajong, én a margherita pizzát és a hagymás változatokat szeretem. A pizza alap egy bevált recept, azon soha nem szoktam változtatni. Bár nem lesz autentikus a pizzánk, ha paradicsomszósz helyett mással kenjünk meg, de nekem nagyon ízlik tejföllel vagy fokhagymás tejföllel megkenve is.:) A feltétekről nem írnék hosszan, hisz ízlések és pofonok, egy dologra érdemes figyelni, hogy harmonizáljanak az ízek, ne dobáljunk mindenfélét a pizzára.:)


Pizzatészta (alap)

Hozzávalók: (2 tepsi)
50 dkg liszt
1 csomag szárított élesztő

1 kiskanál cukor

1,5 kiskanál só

3 dl langyos víz

3 evőkanál olívaolaj


Elkészítés:
A hozzávalókból néhány perc alatt tésztát gyúrok, és meleg helyen kelni hagyom legalább 1-2 óráig. Amikor a tészta megkelt, vékonyra nyújtom. Egy nagy gáztepsit kikenek olajjal és kilisztezem, majd a kinyújtott tésztát beleteszem. 
A tésztát megkenem vékonyan paradicsomszósszal, különböző feltéteket rakok rá, végül mozzarella sajtot és előmelegített sütőben magas hőmérsékleten megsütöm kb. 15-20 perc alatt megsütöm.
Megjegyzés: a liszt fele lehet kenyérliszt, szerintem így még finomabb lesz a tészta. Sütés előtt kevés oreganot is szoktam szórni a sajtra.

A következő variációkban készült most:
- paradicsomos alap, kukorica, ananász, sonka, sajt
-paradicsomos alap, kukorica, sonka, lilahagyma, sajt
-fokhagymás tejfölös alap, bacon, lilahagyma, sajt
This entry was posted on 15:59 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 11/18/2011 , Kati írta...

Jöhet minden mértékben, én is csak a kelesztést unom benne:)

 
On 11/18/2011 , Zsani írta...

De gyors voltál!:) Én is imádom!

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...