Author: Zsani
•10:28
Az utóbbi napokban több almás ételt is készítettem, pedig senki nem rajong az almáért, mondhatnám azt is, hogy a gyümölcsök közül az utolsó helyen áll nálunk. De tévedtem és rá kellett jönnöm, hogy bizony almából is lehet nagyon finom fogásokat készíteni, csak fantázia kérdése. 
Először ezt a krémlevest hoztam, az almás receptek közül, az íze kicsit fűszeres és karamellás, de a méz és a rum is érződik benne, nekem olyan igazi őszi leves.:)

őszi almakrémleves fahéjas habgaluskával fotó

Őszi almakrémleves

Hozzávalók:
6 db  nagyobb alma
5-6 evőkanál cukor
1 púpos evőkanál keményítő/pudingpor
1-1,5 dl főzőtejszín
2 fahéjrúd
őrölt gyömbér
őrölt szegfűszeg
1 mk. só
rum
méz
Habgaluska:
2 tojásfehérje
2 evk. porcukor
1 kk. őrölt fahéj
csipet só


Elkészítés: Az almákat meghámozom, magházukat kivágom és kisebb kockákra vágom. A cukrot addig melegítem, amíg fel nem olvad és karamell színe nem lesz. Óvatosan hozzáadom az almát és felöntöm annyi vízzel, hogy épp ellepje. Hozzáadom a fahéjat, szegfűszeggel, gyömbérrel, kevés sóval és néhány evőkanál rummal, mézzel ízesítem és addig főzöm, amíg az alma kissé megpuhul. A keményítőt csomómentesre keverem a tejszínnel, a forró levesből egy merőkanálnyit kiveszek és ezzel is jól elkeverem. A tejszínes keveréket a leveshez öntöm, néhány percig még főzöm a levest, hogy a leve besűrűsödjön.
A levest hagyom kicsit hűlni, majd botmixer vagy turmixgép segítségével krémesítem. Tejszínhabbal vagy habgaluskával tálalom, mézet csurgatok a tetejére.
Habgaluska: A tojásfehérjéket csipet sóval, cukorral, fahéjjal kemény habbá verem. Evőkanál segítségével galuskákat szaggatok és enyhén cukros vízben megfőzöm. Egyszerre csak 3-4 galuskát rakok a vízbe, (ahogy fő a térfogatuk megnő) mindkét oldalukat kevesebb mint 1 percig főzöm, majd szűrőkanállal kiszedem.


őszi almakrémleves fahéjas habgaluskával fotó

This entry was posted on 10:28 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 9/25/2011 , Sütis néne írta...

Jól néz ki, ki fogom próbálni! :-)

 
On 9/26/2011 , Zsani írta...

Köszönöm, remélem ízleni fog:) Hab helyett rumos mazsolával is finom lehet.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...