Author: Zsani
•14:10
A hétvégi menü okozott némi fejtörést, így előkerültek a kedvenc csirkés receptjeim.:)
Szombaton almakrémlevest és chilis-paradicsomos csirkét főztem, az utóbbi is már szerepelt a blogon, de nagyon szeretjük, ezért senki nem bánta az ismétlést (remélem, ti sem). Másnap, kérésre zöldborsó krémleves volt (ismét) és citromos-sörös csirke. Korábban már készítettem citromos csirkét, fokhagymásan, de most ezt kihagytam belőle, viszont több petrezselyemzöldet használtam és  így is finom lett.
Régen, amikor elkezdtem sütni-főzni, akkor is gyakran esett a választáson a sült húsra, mert szinte elronthatatlan és az elkészítése sem bonyolult.  A változatosság miatt érdemes variálni a fűszerezést, nagyon szeretem a chili-méz, méz-mustár, citrom-méz vagy a citrom-zöldfűszer párosítást.

citromos sörös sült csirke tepsis burgonyával fotó


Citromos-sörös csirke

Hozzávalók:
6 db csirkecomb (alsó)
1 citrom
2 dl sör
0,5 dl olaj
1 kk. rozmaring
1 kk. majoranna
1 kk. színes bors 
1 kisebb csokor petrezselyemzöld (apróra vágva)
só, bors


Elkészítés: A csirkecombokat megmosom, mindkét oldalukat sózom, borsozom. A fűszereket elkeverem az olajjal, belefacsarom a citromlevét. A fűszeres olajjal megkenem a húsokat és egy tepsibe rendezem, a maradék olajjal meglocsolom, majd a combok alá öntöm a sör felét. Fóliával lefedem és kb. 30 percig közepes hőfokon, sütőben sütöm. Ha a hús megpuhult, leveszem a fóliát, a maradék sörrel meglocsolom. Magas fokozaton pirosra sütöm, közben többször locsolgatom a hús alatt lévő zsíradékkal.
Tepsis burgonyával tálalom.


citromos sörös sült csirke tepsis burgonyával fotó

This entry was posted on 14:10 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...