Author: Zsani
•10:53
A kenyérsütőgép vásárlása nagyon jó döntésnek bizonyult, azóta nem veszünk bolti kenyeret, kalácsot, de más pékárut sem.:) Nagyon sok receptet kipróbáltam már, hetente kétszer, háromszor sütök kenyérfélét, a változatos ízek miatt nem tudom megunni. Érdekes, de a bolti kenyér nem igazán fogyott nálunk, aznap ettünk belőle, másnap már csak rakosgattam ide-oda, így minden héten volt bundás kenyér vagy pirítós, egy idő után  inkább zsömlét vettünk helyette. A saját készítésű kenyérrel persze teljesen más a helyzet, mindig elfogy és nem kell a maradékhasznosításon gondolkodni. Nekem legjobban az ízesített kenyerek ízlenek (aktuális kedvencem a lilahagymás fehér kenyér) és a kalácsok, párom pedig az egyszerű graham vagy rozslisztből készült kenyérért rajong:) Így felváltva készülnek a kedvencek, legutóbb egy kakaós kalácsot sütöttem, kevés fahéjjal, gyömbérrel és mazsolával. Eddig ez a legjobban sikerült kalács, így legközelebb is ezt a tésztát fogom variálni!  A receptet nem rég találtam a gépemen, évekkel ezelőtt mentettem, ideje volt kipróbálni, a keresgélés közben számos elfelejtett recept került elő például egy narancsos kalács receptje is, amit muszáj lesz elkészíteni!:)

fűszeres kakaós kalács kenyérsütőgépben fotó

Kakaós kalács (kenyérsütőgépben)

Hozzávalók:
2,6 dl langyos tej
1 evőkanál tejföl
7 dkg margarin
2 tojássárgája
47 dkg finomliszt
3 dkg kakaó
1 tk. só
10 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
őrölt fahéj
őrölt gyömbér
4 gramm porélesztő
egy marék mazsola

Elkészítés: A hozzávalókat a fenti sorrendben a kenyérsütőgép üstjébe teszem. Ha a gép jelez, hozzáadom a mazsolát is.
Program: alap, világos szín, 900 gramm

fűszeres kakaós kalács kenyérsütőgépben fotó

This entry was posted on 10:53 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 9/22/2011 , Könyvlelő Kritta írta...

Szia!

Gyönyörű lett a kalács és a képek is fantasztikusan jól sikerültek, tényleg egyszerre gondoltunk a bögrés fotóra :)
Nagyon örülnék, ha a blogomat is felvennéd a listára, a Tiedet én már régebben feltettem az oldalsávomra utólagos engedelmeddel :)
Üdv
Krisztina a krisztinakonyhajából

 
On 9/22/2011 , Zsani írta...

Köszönöm, a fotón a kedvenc bögrém van, nekem főleg ezért tetszik.:))
Tényleg fent vagyok a listán, nem is figyeltem:( Na nem baj, te is fent leszel az enyémen:D

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...