Author: Zsani
•12:45
Van az a bizonyos tasakos leves reklám, amiben válogatott alapanyagokból készült és bazsalikommal ízesített, ellenállhatatlan zöldborsókrémlevest ígérnek. Az instant vagy félkész termékekről nincs túl jó véleményem, főleg, hogy újabban a legegyszerűbb ételek is kaphatóak mű változatban. Pedig ez csak borsóleves, a magyar konyha egyik legegyszerűbb étele, a borsófőzelékhez hasonlóan. Elkészítéséhez alig néhány hozzávalóra és kevés időre, konyhai tapasztalatra van szüksége. Ezeknek az instant ételeknek az lenne elvileg a céljuk, hogy időt spóroljunk, és nem, az, hogy mindenáron minden ételbe kerüljön egy-egy a gyártó által forgalmazott termék. Azt sem értem, hogy minek a tyúkhúslevesbe húsleves kocka vagy házias levesalap, ha minden alapanyagokat beletettünk, úgy mint igazi húst és finom zöldségeket. Nem, nem lesz lapos az íze!:) Nagyon bosszant, hogy ezek a reklámok arra sarkallnak minket, hogy az ételeket fel kell dobni ilyen-olyan mű hozzávalókkal, hisz ez az egyetlen módja, hogy igazi, teljes ízű,  nagymamánk főztjéhez hasonló finom fogásokkal kápráztassuk el a családot.
Pénteken az volt a kérés, hogy főzzek valami egyszerűt, idő nem sok volt, így eszembe jutott a fent említett borsókrémleves. Bazsalikom helyett petrezselyemmel készítettem, a sűrűsítéshez nem használtam sem lisztet, sem keményítőt. A főtt burgonya pont elég volt, hogy finom, krémes leveset kapjak, az íze pedig... hmm.. próbáljátok ki!:)

zöldborsó krémleves sült hagymával fotó

Zöldborsókrémleves

Hozzávalók:
50 dkg zöldborsó
1 nagy szem burgonya
2 dl főzőtejszín
kb. 1 liter víz (még jobb a húsleves)
1  csokor petrezselyemlevél
só, bors
2-3 evőkanál olaj
  
zöldborsó krémleves sült hagymával fotó


Elkészítés: Egy lábasban olajat melegítek, hozzáadom a zöldborsót és az apróra vágott petrezselymet. Néhány percig együtt párolom, majd hozzáteszem az apró kockára vágott burgonyát és felöntöm annyi folyadékkal hogy kb. két ujjnyira ellepje. A levest sózom, borsozom. Ha a burgonya és a borsó is megpuhult hozzáöntöm a tejszínt, felfőzöm vele. (Ha sűrű lenne folyadékot még adok hozzá.) A levest kicsit hagyom hűlni és turmixgépben krémesre turmixolom.
A krémlevest sült hagymakarikával, vagy pirított kenyérkockákkal tálalom.
Sült hagymakarika: A lila hagymát vékony karikákra vágtam, gyűrűkre szedtem. Kicsit megsóztam, lisztbe forgattam és bő olajban kisütöttem. Papírtörlőre szedtem, hogy lecsepegjen, majd a leveshez tálaltam.

zöldborsó krémleves sült hagymával fotó

This entry was posted on 12:45 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 megjegyzés:

On 9/18/2011 , Kati írta...

Én sem használok sem vegetát, sem levesalapot, minek? Amúgy is finom a leves, ha minden hozzávaló benne van. Ez a borsókrémlevesed pedig nagyon jól hangzik.

 
On 9/18/2011 , Zsani írta...

Akkor egyetértünk, a másik kedvencem a dobozos muffinpor.:)

 
On 9/18/2011 , Zsuzsanna írta...

Ismered a kőleves meséjét? Na, ezek is olyanok, egy zacskó semmi többszáz forintért. Mindent meg kell venni hozzá. Önbizalomhiány, tapasztalatlanság rávisz sokakat, hogy vegyék, ezt azért megértem. Csak az a szomorú, hogy a közétkeztetésben, vendéglátásban MINDEN - vagy majdnem minden - ilyesmivel készül, mélyhűtött, tartósított alapanyagokkal. Ezen nőnek fel a gyerekeink.

 
On 9/19/2011 , Zsani írta...

A kőleves tényleg jó hasonlat, csak kidobott pénz ilyesmire költeni. Egyszer láttam egy tvműsort, ahol a tasakos leveseket tuningolták mindenféle zöldséggel, tésztával, hússal..:) Van némi vendéglátós tapasztalatom, és valóban sok jót nem tudnék én sem mondani. Lassan elérjük azt is, hogy felvert tojást fogunk dobozban venni, hogy gyorsabb legyen rántottát készíteni:D

 
On 9/22/2011 , Anazar írta...

De jó!!

 
On 9/22/2011 , Zsani írta...

Már másnap az volt a kérdés, hogy mikor készítek megint, pedig a sült hagymára nem szeretnék rákapni.:))

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...