Author: Zsani
•15:03
Ezer éve, amikor elkezdtem önálló háztartást vezetni, mindig egy - két héttel előre megterveztem, hogy mikor mit fogok főzni. A menüket füzetben vezettem, és a bevásárlólistát  is a tervezettekhez igazítottam. A menütervezésekor mindig ügyeltem arra, hogy hetente egyszer-kétszer főzeléket is együnk, illetve hogy legyen húsmentes nap is. Bár ma már nem tervezek ennyire előre, de főzelék most is gyakran kerül az asztalra. Nem csak azért, mert egészséges, hanem azért is, mert szeretjük, és hamar kész van. Nem tudom, hogy eddig miért nem került fel a blogra egy főzelék recept sem... Nem baj, most leírom, hátha valaki kedvet kap hozzá, hogy paradicsomos káposztát készítsen!:)


paradicsomos káposztafőzelék fotó


Paradicsomos káposztafőzelék

Hozzávalók:
1 közepes fej káposzta
30 dkg paradicsompüré
4 evőkanál olaj
2-3 evőkanál liszt
néhány evőkanál cukor

Elkészítés: A káposzta külső leveleit leveszem, majd négy fele vágom, felcsíkozom, majd többször öblítve átmosom. Egy fazékba felteszem főni, de csak  3/4-ig öntöm fel vízzel, mivel főzés közben össze fog esni. A káposztát sózom, kevés cukrot is adok hozzá és közben elkészítem a rántást. Az olajat felforrósítom, beleszórom a lisztet és halvány barnára pirítom, a tűzről levéve hozzáadom a paradicsompürét, kevés hideg vizet és jól elkeverem, majd a káposzta főzővízével kissé hígítom. Ha a káposzta megpuhult hozzáadom a paradicsomos rántást és épp felfőzöm vele. 
Pirított csirkemell csíkokkal tálaltam.


paradicsomos káposztafőzelék fotó
This entry was posted on 15:03 and is filed under , , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...