Author: Zsani
•19:42
Az ünnepek miatt sok elmaradásom van, több finomságokat is készítettem, illetve kóstoltam. De lassan, felkerül minden a blogra, ahogy az lenni szokott.:) Ezt a diós finomság édesanyámnak köszönhető, ő sütötte még Karácsonykor. Gyerekkorom óta készíti, akkoriban, csak zöld tetejű süti néven emlegettük és nem volt mindig a kedvencem:)  Idővel azért változik az ízlés is és most újra imádom! De nem csak én, hanem mindenki a családban, így ez a sütemény fogyott el leghamarabb az ünnepen.:) Puha, nagyon diós tészta, ropogós réteg és mandulás krém...  Próbáljátok ki!:)



Finom diós sütemény

Hozzávalók: 
20 dkg vaj
20 dkg cukor
20 dkg porcukor
20 dkg darált dió
10 dkg liszt 
6 tojás 
vaníliás cukor 
sütőpor 
néhány csepp citromlé
Krém: 
1 tojás 
10 dkg porcukor 
10 dkg vaj
mandula aroma
Díszítéshez: 
csokidara vagy kókuszreszelék

Elkészítés: 20 dkg margarint 20 dkg cukorral habosra kavarunk. Adunk hozzá vaníliás cukrot, 20 dkg darált diót, 10 dkg lisztet, késhegynyi sütőport, amit néhány csepp citromlével lecsepegtetünk. Végül 6 tojás felvert fehérjét keverjük hozzá. Vajjal kikent, kilisztezett (nagy méretű) tepsibe  téve majdnem egészen megsütjük. A 6 tojás sárgáját 20 dkg porcukorral habosra keverjük, a majdnem megsült tésztára kenjük. Visszatesszük a sütőbe, de már csak kis lángon szárítjuk, nehogy megbarnuljon.
Krém: 1 tojást 10 dkg porcukorral összekeverünk, és gőz fölött sűrűre főzzük. Ha kihűlt, adunk hozzá 10 dkg margarint, és habosra kavarjuk. Mandula aromával ízesítjük, rákenjük a kihűlt tésztára. 
Csokidarával vagy kókuszreszelékkel meghintjük és szeletelve tálaljuk.

finom diós sütemény mandulás krémmel fotó



This entry was posted on 19:42 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 megjegyzés:

On 1/02/2012 , Éva írta...

Nagyon guszta és finom lehet!Valamelyik napi lapban láttam ehhez hasonlót és kiakartam próbálni de valahogy elmaradt!

 
On 1/02/2012 , marisz57 írta...

Biztos finom ez a süti, nekem is várólistán van egy hasonló receptem!

 
On 1/02/2012 , Zsani írta...

Éva, a dicséretet átadom.:) Érdemes pótolnod akkor az elmaradást, mert tényleg finom.

 
On 1/02/2012 , Zsani írta...

Marisz!

Ha szeretitek a diósat, akkor nagyon ízlene!:)

 
On 1/03/2012 , Gesztenye receptjei írta...

Nagyon guszta!
Diós is jöhet mindig:-)

 
On 1/03/2012 , Zsani írta...

Gesztenye köszönöm! Ma már én is ezt mondom, de régen nem igazán szerettem a diós süteményeket.:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...