Author: Zsani
•11:13
Ezt a péksüteményt évek óta készítjük! A receptjét egy blogon találtam, de már nem tudom hogy kinél, ha valaki ráismer, jelentkezzen!:) Nagyon szeretem, mert kicsit édeskés és nagyon puha. Sonkával, sajttal szendvicsként szoktuk enni, de tojáskrémmel vagy sonkakrémmel is nagyon finom. Egyszer ettem hasonló péksüteményt egy pékségben, de annak reszelt sajt is volt a tetején, így mindig megfogadom, hogy legközelebb így is kipróbálom... De sajnos mindig elfelejtem és csak akkor jut eszembe, amikor már javában falatozunk.:)


molnárka péksütemény fotó

Molnárka

Hozzávalók:
40 dkg liszt
1 tojás
2 evőkanál cukor
2 dkg élesztő
2-2,5 dl tej
5 dkg vaj
1 kis kanál só
lekenéshez: tojássárgája

Elkészítés: A langyos tejbe kevés cukrot teszek, belemorzsolom az élesztőt és félreteszem. A hozzávalókat egy nagy tálba teszem, hozzáadom a felfutatott élesztőt is és jól kidolgozom. (Ha kenyérsütőgépben készítjük, akkor egyszerűen öntsük a hozzávalókat az üstbe és hagyjuk, hogy a gép kidagassza.) A tésztát konyharuhával letakarom és meleg helyen hagyom, hogy megkeljen. Ezt követően a tésztát 8-10 részre osztom és kissé hosszúkás zsemléket készítek belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem a molnárkákat és kb. 30 percig pihentetem őket. Ezután tojássárgájával lekenem és előmelegített sütőben, közepes fokozaton 25-30 perc alatt megsütöm őket.
This entry was posted on 11:13 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 megjegyzés:

On 11/02/2011 , Éva írta...

Nagyon guszták lettek! Jó régen ettem én is pedig nagyon szeretem.

 
On 11/02/2011 , Zsani írta...

Köszönöm!:) Nincs véletlenül pacsni recepted? Ami nekem van az nem az igazi:(

 
On 11/05/2011 , Gesztenye receptjei írta...

Csupa Csoki!
De jó!!!
Én készítettem ezt még 2005-ben, de nem biztos, hogy nálam láttad,a régi blogomba, én pedig a Príma Konyhából vettem a receptet, nagy kedvencem ez a péksüti.
Lehet át is hozom az újba:-))

 
On 11/05/2011 , Zsani írta...

Gesztenye én is rád gyanakodtam! Egy biztos, hogy a blogol.hu-n olvastam és igen, kb. 6 éve, akkor még anyu készítette, mert péksüteményeket még nem sütöttem akkoriban:D Még egy segítség: ha jól emlékszem, a blog írója sonkával, tormakrémmel ajánlotta, talán az iskolai büfés emlékek miatt, de ebben már nem vagyok biztos.:)

 
On 11/05/2011 , Gesztenye receptjei írta...

Amikor Pesten laktam, a Jégbüfében mindig ilyet ettem, sonka és tormakrém volt benne, ma is érzem az ízét. A receptem itt található:
http://blogol.hu/comment.php?log=1613517
De azét nem volt olyan régen, 3 és fél éve:-))

 
On 11/05/2011 , Zsani írta...

Akkor megvagy!:) 3 és fél éve sem sütöttem még péksüteményeket, anyu specialitása volt:) A molnárkát annyira szeretem, mindenképp rakd fel az új blogodba is!

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...