Author: Zsani
•15:02
A nokedlit gondolom, senkinek nem kell bemutatni. Mindenki ismeri, és a legtöbben szeretik is, de nem készíteni...:)
Borsólevesbe és gulyáslevesbe levesbetétként mindig nokedlit szoktam tenni, ilyenkor a tésztához nem teszek vizet, csak tojást és keményebbre is készítem. (A babgulyást viszont csipetkével szoktuk készíteni.) De köretként is nagyon szeretem, viszont eddig igazán jó receptem nem volt hozzá. Pedig sertéspörkölthöz vagy paprikás csirkéhez a legjobb köret és persze a tojásos nokedli is nagy kedvenc nálunk. Egy ideje szemezgetek Wise Lady nokedli receptjével és végre ki is próbáltam, minden túlzás nélkül állítom, egyszerűen tökéletes lett. Bár a tésztát először kicsit lágynak találtam, (de nem raktam hozzá több lisztet) később mégis megfelelőnek bizonyult. A nokedlik könnyűek lettek, nem áztak el, nem túl lágyak, finomak és gurulósak. 
Érdemes kipróbálni, mert így gyerekjáték nokedlit készíteni.:)

Nokedli

Hozzávalók:
35 dkg rétesliszt
1 tojás + 1 sárgája
2 evőkanál olaj
1 kávéskanál só

Elkészítés: Egy folyadékmérő pohárban az egész tojást, a tojássárgát és az olajat villával jól elkeverem, majd felöntöm annyi vízzel, hogy pontosan 350 ml legyen, majd hozzáadom a sót is. Egy nagyobb tálban kimérem a lisztet és felteszem a vizet forrni, a főzővizet enyhén sózom. Közben kikészítem a nokedli szaggatót, a tésztaszűrőt és egy tálat amiben a kész nokedliket tenni fogom. Amikor a víz elkezd forrni, akkor kezdem el összeállítani a nokedli tésztáját. A liszthez hozzáöntöm a folyadékot és egy fakanállal összeforgatom. (Kidolgozni nem kell, csak összekeverni!) A tésztát több részletben az enyhén sós vízben kiszaggatom, közben keverek rajta. Ahogy feljönnek a nokedlik a víz felszínére már készen is vannak, gyorsan szűrőbe öntöm, jól lecsepegtetem. A kész nokedliket néhány evőkanál olajjal összeforgatom, hogy ne ragadjanak össze!



paprikás csirke nokedlivel fotó
This entry was posted on 15:02 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 megjegyzés:

On 11/29/2011 , Éva írta...

Milyen nagyon finom tud ez lenni? Nagyon guszta ! Szeressem nagyon!

 
On 11/29/2011 , Wise Lady írta...

Nahát! :D

 
On 11/29/2011 , Zsani írta...

Éva mi is szeretjük, és most már gyakrabban fog készülni!:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...