Author: Zsani
•13:01
Hagyományos módon, nálunk a burgonyaleves tejföllel, babérlevéllel, kevés ecettel és füstölt hússal  készül vagy hús helyett virslivel. Gyerekkoromban még kenyeret is ettem hozzá, később ez elmaradt és füstölt hús helyett virslivel készítettem.:)
Én nagyon szeretem ezt a fajta savanyú krumplilevest, de a párom már kevésbé, ezért is született meg ez a tejszínes változat. Az ötletet a tejszínes - tárkonyos raguleves adta, amiért természetesen mindenki rajong a családban.

tejszínes tárkonyos burgonyaleves fotó


Tejszínes burgonyaleves

Hozzávalók:
3-4 db burgonya
1 fej vöröshagyma
2 dl főzőtejszín
petrezselyemlevél
tárkony
só, bors
olaj

Elkészítés: Néhány evőkanálnyi olajon üvegesre párolom a kockára vágott hagymát. Leveszem a tűzről és hozzáadom a kockára vágott burgonyát, felöntöm annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Fedő alatt addig főzöm, amíg a burgonya puha nem lesz, közben ízesítem sóval, borssal, apróra vágott petrezselyemlevéllel és tárkonnyal. Ha a burgonya megpuhult hozzáadom a tejszínt és épp felfőzöm vele a levest.


tejszínes tárkonyos burgonyaleves

This entry was posted on 13:01 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 megjegyzés:

On 7/05/2011 , Wise Lady írta...

Nagyon jó! A kaja is, a fotó is.

 
On 7/05/2011 , Zsani írta...

Köszi!

 
On 7/05/2011 , Kati írta...

Érdekes nálunk a férfiak szeretik a savanykás változatot, mi nők az édes változatot, mi egyszerűen tejjel szoktuk készíteni, rántással.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...