Author: Zsani
•19:01
Hétvégére, desszertként egy kókuszos vagy banános pitét tudtam volna elképzelni. Kerek pite formában, omlós tésztát, gyümölcsös krémmel és sült tojáshabbal a tetején. Lehet, hogy nagy hiba, de én általában fotó alapján keresgélek recepteket, ha megtetszik a fotó, akkor elolvasom a receptet is. Több pitefotó és recept után úgy döntöttem, hogy inkább elkészítem a saját változatomat. 
Az eredeti elképzelésnél maradtam: a tészta egy hagyományos meggyes pite alapja, a gyümölcsös réteg banán karamellel (karamell azért, mert attól tartottam, hogy túl ,,száraz" lenne nélküle), a tetejére pedig kókuszhab került. 
Nagyon finom lett, a banán - kókusz igazán különleges párosítás, ezelőtt még nem kóstoltam. Azért némi kritika is érte a süteményt, ezért legközelebb több tésztával fogom készíteni. (A receptben már a javított változat szerepel.)

kókuszos banános szelet fotó



Karibi szelet

Hozzávalók:
Tészta:
25 dkg liszt
1 mk. sütőpor
1 tojássárgája
2,5 evőkanál cukor
13 dkg vaj/margarin
1/2 pohár tejföl (kicsi)
csipet só
Gyümölcsös réteg:
3 érett banán
10-15 dkg cukor
1 dl tejszín
Hab:
4 tojásfehérje
15 dkg porcukor
15-20 dkg kókusz

Elkészítés: A lisztet elkeverem a sütőporral, csipet sóval, cukorral. A lisztet a vajjal elmorzsolom, majd hozzáadom a tojások sárgáját és tésztát gyúrok. A pitetésztát hideg helyre teszem és elkészítem a karamellt. A cukrot folyamatos kavargatás közben felolvasztom, ha halvány barna színt kap felöntöm a tejszínnel. A tejszínnel együtt tovább melegítem, hogy a cukor újra elolvadjon, majd langyosra hűtöm. Amíg hűl a karamell elkészítem a kókuszhabot. A tojásfehérjéket habbá verem, félidőben, apránként hozzáadom a porcukrot és tovább verem, majd a kókuszreszeléket is a habhoz adom.
Összeállítás: Egy kisméretű tepsit kikenek vajjal és kilisztezem. A tésztát kinyújtom és tepsibe teszem, kirakom a felkarikázott banánnal. A banánt meglocsolom a karamellöntettel, majd a kókuszhabot is rákenem a pitére. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 30 percig sütöttem.
Díszítés: Olvasztott, karamellizált cukorból zsírpapírra pöttyöket, mintákat rajzoltam. Amikor kihűlt a cukor szépen lejött a papírról.

kókuszos banános szelet fotó

This entry was posted on 19:01 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...