Author: Zsani
•14:53
Ahogy korábban írtam, hétvégén két epres sütemény is készült. Pavlovát most készítettem először, az ismétlés már tervben van, bár még csiszolni kell  rajta, mert nem lett tökéletes.
A Pavlova tortánál fontos a sütési idő, mindenhol azt olvastam, hogy kb. 1 óráig süssük, hogy kérget kapjon, de belül azért ragacsos maradjon a tojásfehérjés hab. Én most 40 percig sütöttem alacsony fokozaton, de legközelebb kevesebb ideig fogom sütni. Nagyon finom volt, belül ragacsos de a külsejével nem vagyok elégedett. (Várom a tanácsokat!)
A mini egyszemélyes pavlova tortákat is ki szeretném próbálni, illetve a pavlova tekercs is nagyon megtetszett. A google-t segítségül hívtam, a ,,pavlova roll" kifejezésre rengeteg találatot adott, fázis fotókkal is bemutatják, hogy bizony fel lehet tekerni a kész tésztát és nem fog széttörni... egyszer majd azt is kipróbálom!:)

pavlova torta eperrel fotó





pavlova torta eperrel fotó


Epres pavlova

Hozzávalók:
4 tojásfehérje
24 dkg porcukor
Tetejére:
kb. 2 dl felvert tejszín
gyümölcs

Elkészítés: A tojások fehérjét felverem, közben több részletben hozzáadom a porcukrot és addig verem, amíg szép, fényes, kemény habot nem kapok. Sütőpapírral kibélelek egy nagy tepsit, és a sütőt előmelegítem. A tojáshabból egy kisebb adagot teszek a tepsi közepére, kör alakúra elsimítom, majd a kör szélére kanalazom a többi habot, és kissé elsimítom. Így a kör szélein magasabb lesz a tojáshab. Előmelegített sütőben alacsony fokozaton addig sütöm, amíg kérget nem kap. (én kb. 40 percig sütöttem) Ha elkészült a  sütőben hagyom kihűlni, így nem fog összeesni. Ha kihűlt felvert tejszínhabbal és gyümölccsel díszítem. 
Mivel elég édes a torta, savanykás gyümölcs illik hozzá a legjobban!
This entry was posted on 14:53 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 5/19/2011 , Kati írta...

Nagyon guszta, finom lehet.

 
On 5/19/2011 , Zsani írta...

Köszönöm!:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...