Author: Zsani
•17:28
Imádom az epret, ezen a hétvégén kétféle süteményt is készítettem belőle, mindkettő nagyon finom lett. Miközben fotóztam a tortát megállapítottam, hogy teljesen mindegy, hogy milyen epres süteményről van szó és hogyan díszítjük, mert a végeredmény mindig gusztusos és mutatós lesz!:)


csokoládés túrótorta eperrel


csokoládés túrótorta eperrel fotó

Csokoládés túrótorta eperrel

Hozzávalók:
Piskóta:
4 tojás
10 dkg cukor
10 dkg liszt
2 dkg kakaó
1 mk. sütőpor
7 dkg olvasztott vaj
Krém:
kb. 20-25 dkg túró
kb. 1,5-2 dl tejszín felverve
5 dkg étcsokoládé
cukor ízlés szerint
lime/citrom leve
Díszítés:
eper v. bármilyen más gyümölcs
 
Elkészítés: A tojások fehérjét a cukorral habbá verem, majd hozzáadom egyenként a tojássárgákat is és tovább verem. A lisztet a sütőporral és a kakaóval elkeverem. A tojáshabhoz óvatosan hozzákeverem a kakaós lisztet, majd a kihűlt, olvasztott vajat. Egy gyümölcstortaformát vajjal kikenek és kilisztezek, a masszát belesimítom, közepes hőfokon tűpróbáig sütöm.
Krém: A túrót szitán áttöröm, porcukorral és lime/citrom levével ízesítem. A csokoládét késsel felaprítom. A felvert tejszínhabba beleforgatom a túrókrémet és a felaprított csokoládét.

Összeállítás:
A kihűlt tortalapot magasan megtöltöm a tejszínes túrókrémmel, majd félbevágott eperrel díszítem.
(Megjegyzés: kevés zselatint is lehet tenni a tejszínbe, könnyebben lehet, majd szeletelni)
This entry was posted on 17:28 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...