Author: Zsani
•9:00
Tudom, ez sem új recept, de számomra igazi újdonság. Soha nem ettem még tejespitét, nálunk senki nem ismerte, így muszáj volt elkészítenem. Rengeteg receptet találtam és fogalmam sem volt, hogy melyik az igazi, így találomra elkészítettem az egyiket. Nagyon hamar összeállítottam, kb. 15 perc után már a sütőben sült a sütemény.
A kész tejespitét porcukorral szórtam meg, szeleteléskor vettem észre, hogy ez a pite három részből áll. Pudingszerű tészta, vaníliás krém és egy habszerű harmadik réteg. Eszembe jutott az intelligens krémes, ahol sütés közben válik el ugyanez a három réteg a tésztánál. Ezek után nem tudom, hogy most tejespitét készítettem -e? De a lényeg, hogy finom volt! 

tejespite fotó

Tejespite

Hozzávalók:
6 tojás
20  dkg cukor
12 dkg vaj
25 dkg liszt
1 liter tej
csipet só
2 csomag vaníliás cukor/vaníliaaroma
mazsola (el is maradhat)
porcukor

Elkészítés: A tojások fehérjét egy csipet sóval felverem. (Nem kell, hogy nagyon kemény legyen.) A vajat, cukorral, vaníliás cukorral és a tojássárgájával fehéredésig keverem. A tojássárgás keverékhez felváltva adom a tejet és a lisztet, majd a híg masszához a tojásfehérjés habot is hozzáadom. Kivajazott tepsibe öntöm, megszórom mazsolával, közepes hőmérsékleten addig sütöm, ameddig a teteje piros nem lesz.
Szeletelve, porcukorral megszórva tálalom. Most fél adagot készítettem, kis méretű tepsiben.
This entry was posted on 9:00 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 4/10/2011 , Csiperke írta...

Még én sem ettem tejespitét, ezért én sem tudom milyennek kell lennie. De az biztos, hogy ez nagyon jól néz ki, úgyhogy ki fogom próbálni!

 
On 4/10/2011 , Zsani írta...

Majd írd meg, hogy ízlett -e!:)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...