Author: Zsani
•15:22
Évekkel ezelőtt söpört végig a blogokon a dagasztás nélküli kenyér, akkor hamar elhessegettem a gondolatot, hogy én is nekiálljak kenyeret sütni. Mostanában ismét eszembe jutott, kicsit keresgéltem, Dolce Vita blogjában találtam is receptet, nagyon egyszerűnek tűnt.
A megjegyzések olvasgatása után rögtön el kellett készítenem, de nem hittem, hogy elsőre jó lesz. Többen írták, hogy ki kell tapasztalni a sütőt, illetve a liszttől is függ, hogy mennyi vizet vesz fel. Mivel egyszerű gázsütőt használok, biztos voltam benne, hogy az első sütés csak tapasztalatszerzésre lesz jó.:) A végeredmény viszont tökéletes lett! Ropogós héjú, lyukacsos, puha, finom kenyér.. nem is tudom mikor ettem hasonlót.
Nem valószínű, hogy ezek után fogok venni bolti kenyeret! Bár több blogban olvastam hasonló kijelentéseket, nem tudom, hogy igazából hányan tartották be vagy csak kezdeti lelkesedés volt:)


dagasztás nélküli kenyér fotó


Fehér kenyér (eredeti recept)

Hozzávalók:
50 dkg sima liszt
3-3,5 dl víz
fél tk. szárított élesztő
1,5 tk. só

Elkészítés: Egy tálban a lisztet, sóval, élesztővel elkeverem, majd hozzáadom a vizet és összekeverem. Ragacsos tésztát kell, hogy kapjak! A tésztát egy konyharuhával lefedem és 12 óráig kelesztem!
12 óra után kiborítom a tésztát, belisztezem és átgyúrom. Visszateszem a tálba, és letakarva kb. 30 percig pihentetem. Egy jénai edényt kilisztezek, berakom a sütőbe. A sütőt a tállal együtt felmelegítem 250 fokra (legmagasabb fokra vettem a gázsütőt) kb 20-30 percig. 30 perc után a meleg jénaiba öntöm a kenyértésztát és először lefedve, majd fedő nélkül sütöm. A legtöbb recept szerint 30 perc fedővel + 20-25 perc fedő nélkül, illetve 35+15  perc.
Valahol olvastam, hogy gázsütő esetében fedővel legmagasabb fokozaton 20 perc, majd közepes fokozaton ismét 20 perc és végül fedő nélkül magas fokozaton kb. 10-15 perc. Mivel gázsütőm van, az utóbbi szerint jártam el, amikor levettem a fedőt már szép színe volt a kenyérnek, de még kb. 10 percig sütöttem fedő nélkül.




Jó étvágyat!
This entry was posted on 15:22 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 megjegyzés:

On 4/07/2011 , Anazar írta...

Nem hogy elsore, de meg ha sokadjara keszitened is szepnek mondhato, kivul-belul ;)

 
On 4/07/2011 , Zsani írta...

Köszönöm!:) Engem meglepett a végeredmény,nagyon jó a recept!

 
On 4/08/2011 , Vali írta...

Szia!
Én már 4 éve tartom be, hogy nem veszek kenyeret, péksütemény és kalács féleséget sem.
Én is nagyon szeretem ezt dagasztás nélküli kenyeret.

 
On 4/08/2011 , Zsani írta...

Vali!

Kicsit irigyellek! Gyakran fogom készíteni ezt a kenyeret, az biztos, de egy kenyérsütőgép megkönnyítené a dolgomat..:)) Nincs véletlenül dagasztás nélküli kalács?:)

 
On 4/09/2011 , Wise Lady írta...

Gratulálok, ez nagyon jől sikerült!

 
On 4/09/2011 , Zsani írta...

Köszönöm Wise Lady!

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...