Author: Zsani
•10:00
A cím nem véletlen! Nagyon sokszor tapasztaltam, hogy egy - egy hagyományos, magyar étel receptje tájanként változik és ezt figyelmen kívül hagyva mindenki a sajátját tartja ,,igazinak".
A brassói aprópecsenye is ilyen étel, nálunk zöldborsóval készül és sült burgonyával tálalják. Nem mondom, hogy ez az igazi, de nagyon finom, érdemes kipróbálni!
Következzen a recept a regionális gasztronómia fényében!:)

brassói aprópecsenye zöldborsóval sült burgonyával


Brassói aprópecsenye

Hozzávalók:
50 dkg sertéscomb (csíkokra vágva)
25 dkg zölborsó
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
zsíradék
só, bors
pirospaprika
majoranna

Elkészítés: A húst megmosom, a vöröshagymát apró kockára vágom és kevés zsíradékon üvegesre pirítom. Leveszem a tűzről, megszórom kevés pirospaprikával, hozzáteszem a húst és kevés vízzel felöntöm. Sózom, borsozom, majorannával fűszerezem. Ha a hús már majdnem megpuhult hozzáadom a zöldborsót és a reszelt fokhagymát. Amikor már a borsó is puha, fedő nélkül pár percig pirítom.
Kockára vágott sült burgonyával tálalom.

brassói aprópecsenye zöldborsóval sült burgonyával fotó

This entry was posted on 10:00 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 4/22/2011 , sedith írta...

Lajos Mari egyik könyvében szintén zöldborsóval készül, én is úgy csináltam már párszor, úgyhogy nekem is ez az igazi. Ő feldobja a színét kis piros paprikakockákkal. És igen, sült krumplival tálalja. :)

 
On 4/22/2011 , Zsani írta...

Lajos Mari receptjei közül mindig a sütiket nézegettem..:)) Borsó nélkül még nem is kóstoltam, de úgy tudom, hogy van paradicsomos változata is.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...