Author: Zsani
•10:19
Néhány napra felmentést kaptam a főzés alól, cserébe hétvégén egy finom desszertet is készítettem. Régóta szemezgetek a hasonló süteményekkel, de voltak kétségeim az elkészítésével kapcsolatban. Attól tartottam, hogy nem jön ki a formából, vagy ha ki is jön szét fog folyni az egész massza. Mindezek ellenére  megpróbáltam és jelentem sikerült! 
Most egyszerű tejszínes túrókrémmel töltöttem meg, de biztos fog még szerepelni más változatban is a blogon.

tejszínes túróbomba kandírozott gyümölccsel

Túróbomba

Hozzávalók:
4 tojásból sütött kerek piskótalap (kb. 22 cm)
50 dkg túró
5 dl tejszín
10 dkg mazsola
15 dkg kandírozott gyümölcs
1 citrom leve
15 dkg cukor (ízlés szerint)
2 teáskanál zselatin
Díszítés: 2 dl tejszín + kandírozott gyümölcs, mazsola


Elkészítés: 4 tojásból a szokásos módon piskótát sütöttem. Kb. 22 cm-es kör alakú piskótára lesz szükségünk, a forma átmérőjétől függően.
Krém: A túrót a cukorral, a citromlével krémesre keverem. Érdemes megkóstolni, hogy elég édes legyen. A zselatint a tasakon lévő utasítást szerint feloldom 1 dl folyadékban, langyosra hűtöm, majd a túróhoz keverem. A tejszínt kemény habbá verem, majd hozzáadom a túrókrémet. A kész krémbe beleforgatom a kandírozott gyümölcsöt és a mazsolát is.


tejszínes túróbomba kandírozott gyümölccsel fotó


Összeállítás: Egy félgömb alakú formát kibélelek fóliával (nálam 24 cm-es volt a forma). Beleöntöm a túrókrémet és lefedem a piskótával.  Hűtőbe raktam, másnap szépen lehetett szeletelni. Díszítésként tejszínhabbal vontam be és megszórtam kandírozott gyümölccsel.
This entry was posted on 10:19 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 megjegyzés:

On 3/17/2011 , Titi írta...

Kedves Mézes otthon!

Van egy kis meglepetésem számodra a blogomon, kérlek nézz be hozzám!

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...